Dlhodobe problemy 1,9TDi

Toledo244
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 03 Aug 2012, 18:20
Auto: Marbella ('86-'98)
Pohlavie: Muž
Okres: KK - Kežmarok

Dlhodobe problemy 1,9TDi

Príspevok od užívateľa Toledo244 » 27 Mar 2014, 06:25

Zdravim,chcel by som sa s vami podeliť o moje problemy s motorom.Nikomu sa to určite nestalo.

Začalo to tým,že mam v aute dorabane vebasto (už od kupy) a raz ked sa mi zapla vrtula chladiča,hadica na vodu od vebasta sa dostala do jej dráhy,predrelo ju a vytieklo asi 2l chladiacej kvapaliny.Ked som si všimol že stupa teplota oleja (mal teplotu 108°C) zastavil som,z motora sa začalo dymiť.Hadicu som zalepil,nalial vodu z potoka a došiel domov.
Po niekolkych dnoch čo som sledoval motor či sa mu niečo nestalo,všimol som si že tlakuje hadice na vodu.Čiže trebalo vymeniť tesnenie pod hlavou. Ok,pustil som sa do toho.Všetko som pomaly rozoberal,ked som už mal hlavu dole tak som ju dal na GO (zrovnať,vyčistiť,pretlakovať a neviem čo ešte) Kupil som nove tesnenie pod hlavu,rozvody a dalšich 100 drobnosti.
Po poskladani motora som ho nemohol naštartovať! Skušal som všetko možne,až som ho nakoniec odtiahol ku kamarátovi,mechanikovy.Zistil že je vadne čerpadlo. Ok,zohnal som si od kamaráta iné na skušku za 40€
Čerpadlo sa namontovalo,motor naštartoval,ale ked sa zohrial tak kolisaly otačky.Auto som si zobral domov.Kedže kolisaly otačky,kupil som dalšie čerpadlo (150€) po namontovani motor zase neštartoval! Naštartoval až ked som ho posunul o zub,čiže nebolo na znakoch a nedal sa nastaviť predvstrek.Majitel ho nechcel zobrať speť! Tak som kupil dalšie,už tretie čerpadlo (zase za 150€) Motor naštartoval,nastavil sa predvstrek.No ked sa zohreje,nechce naštartovať (už som myslel že ma porazi) Išiel som ho vyskušať,a všimol som si že turbo ma pisklavejši zvuk ako mal,a myslim že sa zapina neskoršie.

No je toto možne? Je to motor 1,9TDi 81kw AFN A to si tie motory každy chváli.Auto stoji už do septembra 2013 A to niesom nejaky idiot čo o motoroch nič nevie,som študent odboru automechanik - elektrotechnik.Ešte som take problemy s motorom nezažil...

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Príspevky: 11210
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: Dlhodobe problemy 1,9TDi

Príspevok od užívateľa 1soda » 27 Mar 2014, 09:06

Tieto motory zle startuju za tepla ak ma auto slabu bateriu . Moze vyzerat ze je dobra ,no nieje tomu tak.
Seat ibiza cupra 1.8 tsi

Toledo244
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 03 Aug 2012, 18:20
Auto: Marbella ('86-'98)
Pohlavie: Muž
Okres: KK - Kežmarok

Re: Dlhodobe problemy 1,9TDi

Príspevok od užívateľa Toledo244 » 28 Mar 2014, 15:21

Trochu zle som to napisal,ráno ked je motor studený tak naštartuje,ale len na tri valce.Po pripadi plynu nabehne aj štvrty.Stači ak motor o dva minuty vypnem,a už ho nenaštartujem.Baterku som kupoval minulý rok novu.Mysliš že by to mohlo byť zase čerpadlom? Dnes sa nato pride pozriet mechanik.

Toledo244
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 03 Aug 2012, 18:20
Auto: Marbella ('86-'98)
Pohlavie: Muž
Okres: KK - Kežmarok

Re: Dlhodobe problemy 1,9TDi

Príspevok od užívateľa Toledo244 » 30 Mar 2014, 08:28

Tak už mám problem len s tym,že nechce štartovať.Ráno ked je studený tak naštartuje,ale ide len na 500 otačok,po 2 sekundách ide na 800.No stači ked ho necham naštartovaný 1 minutu,motor vypnem,a už nenaštartujem.

Toledo244
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 03 Aug 2012, 18:20
Auto: Marbella ('86-'98)
Pohlavie: Muž
Okres: KK - Kežmarok

Re: Dlhodobe problemy 1,9TDi

Príspevok od užívateľa Toledo244 » 30 Mar 2014, 15:31

Mohlo by to zle štartovanie predsa len spôsobovať zle nastavený predvstrek? Alebo by to malo ine príznaky?

woodart
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 14 Dec 2013, 15:33
Auto: Ibiza 6k ('93-'02)
Pohlavie: Muž
Okres: PP - Poprad

Re: Dlhodobe problemy 1,9TDi

Príspevok od užívateľa woodart » 30 Mar 2014, 22:00

servus, chystam sa kupit toledo (1Z AHU) 1.9 66kW,dufam ze bude ok.

skus toto

Jediná finančne náročná závada vozidlo postihuje len vtedy, ak majiteľ nedbá odporúčaniam a nemení rozvodný remeň vrátane napínacích kladiek tak ako by mal. U dieselových motorov sa prejavuje konštrukčná chyba Volkswagenu v oblasti napojenia spodnej remenice rozvodov na kľukový hriadeľ. Poddimenzovaný spoj, pred tým než sa remenica pretočí a dôjde k vážnemu poškodeniu motora, začne mať zvyčajne vôľu. Potom sa pohybuje aj časovanie vstrekovacieho čerpadla, takže včasným varovaním bývajú veľmi problematické štarty. Ďalší dôvod, prečo Toledo nie vždy ide, môže byť zlomený držiak alternátora.

andy ke

Toledo244
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 03 Aug 2012, 18:20
Auto: Marbella ('86-'98)
Pohlavie: Muž
Okres: KK - Kežmarok

Re: Dlhodobe problemy 1,9TDi

Príspevok od užívateľa Toledo244 » 31 Mar 2014, 06:48

Cav,a keby bola posunuta tá remenica na kľukovke tak ako to zistim? Na zotrvačniku nebudu sedieť znaky na rozvody?

Užívateľov profilový obrázok
mgbiker
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Príspevky: 676
Dátum registrácie: 16 Júl 2010, 21:08
Auto: Inca ('95-'03)
Pohlavie: Muž
Okres: KE - Košice
Bydlisko: Kosice

Re: Dlhodobe problemy 1,9TDi

Príspevok od užívateľa mgbiker » 31 Mar 2014, 15:02

To s tou pretocenou remenicou sa stavalo vyhradne na 66kw motoroch, uz neviem presne ktory kod, ale skontrolovat to samozrejme treba. ak das kluku na rysku tak ti nebude sediet vrch a druha vec je ze treba dat dole remenicu a pozriet ci nema vyhlodany klinok.
Pri problemoch, ktore opisujes so startovanim by som sa ako prve zameral na zmeranie tlakov motora (spravil som tu istu chybu pred par rokmi, ze som najprv pomenil vsetko naokolo a potom meral tlaky). Potom je zname ze zle teple starty ma na pricine vybehane cerpadlo(ako si uz spravne riesil) slabsia bateria alebo starter, ktore ked nevivinu dostatocny pocet otacok (230 alebo 260 uz si nepamatam) tak ti motor nenaskoci lebo ti nepusti palivo. Pri studenom motore naskoci, lebo tam toto kriterium v riadiacej jednotke nieje za studena. Takze by som skusil odpojit cidlo teploty, ked je motor teply, ci to nechyti lepsie.
Takze good luck so skusanim a hladanim priciny.
SEAT Leon 1,9 cupra R TDI ARL Milltek exhaust , FIRAD+80%, GT2260VKLR + CHIP by ROBOT, spojka Sachs race Engineering + keramika, HP sporting, octa RS brzdy
http://picbg.net/u/283/4760/362493.gif" onclick="window.open(this.href);return false;

cupra322
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 04 Sep 2011, 15:44
Auto: Leon 1M ('99-'05)
Pohlavie: Muž
Okres: KE - Košice
Bydlisko: Veľká Ida

Re: Dlhodobe problemy 1,9TDi

Príspevok od užívateľa cupra322 » 31 Mar 2014, 17:32

stále nastavujem rozvody podľa zotrvačníku,robil som 10 66kw,jedna mala 750000km nikde som nezistil vyhlodaný klinok

Užívateľov profilový obrázok
mgbiker
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Príspevky: 676
Dátum registrácie: 16 Júl 2010, 21:08
Auto: Inca ('95-'03)
Pohlavie: Muž
Okres: KE - Košice
Bydlisko: Kosice

Re: Dlhodobe problemy 1,9TDi

Príspevok od užívateľa mgbiker » 01 Apr 2014, 10:58

mozno som sa zle vyjadril. Vyhlodana remenica v oblasti klinku. Kamosovi v barci sa 3 krat pretocili rozvody koli tomu, az pokial nekupil novu remenicu.
SEAT Leon 1,9 cupra R TDI ARL Milltek exhaust , FIRAD+80%, GT2260VKLR + CHIP by ROBOT, spojka Sachs race Engineering + keramika, HP sporting, octa RS brzdy
http://picbg.net/u/283/4760/362493.gif" onclick="window.open(this.href);return false;

Užívateľov profilový obrázok
allsheFR
Člen SEAT Fórum lvl. 5
Člen SEAT Fórum lvl. 5
Príspevky: 3325
Dátum registrácie: 23 Sep 2009, 14:16
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: DE - Nemecko
Kontaktovať užívateľa:

Re: Dlhodobe problemy 1,9TDi

Príspevok od užívateľa allsheFR » 01 Apr 2014, 11:17

pocul som o takom probleme ako spomina miso, a aj som to videl na vlastne oci, spodne ozubene kolecko na kluke sa pekne pohybovalo pol centi - centi do stran, mohol si ho dotiahnut akokolvek .... ale ja som pocul ze sa to stava prevazne na ibizach (do 2002) - samozrejme asi je to jedno o ktore auto ide s tym motorom.
Obrázok

Toledo244
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 03 Aug 2012, 18:20
Auto: Marbella ('86-'98)
Pohlavie: Muž
Okres: KK - Kežmarok

Re: Dlhodobe problemy 1,9TDi

Príspevok od užívateľa Toledo244 » 02 Apr 2014, 17:36

Nezapina sa mi sahara,poistky skontrolovane,saharu som napojil na priamo a ide.Počl som že može byt zly termospinač.Ale kde ho najdem?

Užívateľov profilový obrázok
mgbiker
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Príspevky: 676
Dátum registrácie: 16 Júl 2010, 21:08
Auto: Inca ('95-'03)
Pohlavie: Muž
Okres: KE - Košice
Bydlisko: Kosice

Re: Dlhodobe problemy 1,9TDi

Príspevok od užívateľa mgbiker » 03 Apr 2014, 13:51

riadiacu jednotku na ventilatory najdes pod bateriou zospodu na nosniku, dost casto byva problem v nej. Ak ti nejde len prvy stupen chladenia tak su vacsinou vadne ventilatory(uhliky v prdeli a podobne) termo cidlo je nasrubovane v chladici par cm vyssie ako su konektory ku ventilatorom.
SEAT Leon 1,9 cupra R TDI ARL Milltek exhaust , FIRAD+80%, GT2260VKLR + CHIP by ROBOT, spojka Sachs race Engineering + keramika, HP sporting, octa RS brzdy
http://picbg.net/u/283/4760/362493.gif" onclick="window.open(this.href);return false;

Toledo244
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 03 Aug 2012, 18:20
Auto: Marbella ('86-'98)
Pohlavie: Muž
Okres: KK - Kežmarok

Re: Dlhodobe problemy 1,9TDi

Príspevok od užívateľa Toledo244 » 03 Apr 2014, 18:54

Dufam že to bude termospinačom.Zajtra ho budem mať,v sobotu idem meniť vodnu pumpu,termostat a nalejem novu vodu.

Toledo244
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 120
Dátum registrácie: 03 Aug 2012, 18:20
Auto: Marbella ('86-'98)
Pohlavie: Muž
Okres: KK - Kežmarok

Re: Dlhodobe problemy 1,9TDi

Príspevok od užívateľa Toledo244 » 20 Apr 2014, 10:28

Tak som včera poriadne sledoval motor.Všimol som si,že :

- pri pridani a pusteni plynu otačky motora asi 2 sekundy ostanu na 1200,potom to klesne na 800
- pri pridani plynu nad 2000ot.začne na pár sekund v motore niečo klepať

Chyba v čerpadle?

Napísať odpoveď

Návrat na "Motor"