Rozvody 2.0TSI - 1.8TSI

Napísať odpoveď
Užívateľov profilový obrázok
kornel

Rozvody 2.0TSI - 1.8TSI

Príspevok od užívateľa kornel » 03 Feb 2013, 20:25

Davam do eteru (hadam vhodne zaradenie temy..) zopar fotiek z tohtotyzdnovej PREVENTIVNEJ :) vymeny rozvodov na mojom 2.0TSI (mimo ine prace Olej, filtre, sviecky..) Mozno sa to niekomu bude hodit ako aj informacie ktore uvadzam..

Vymenil sa hydronapinak za najnovsi typ ( 06K 109 467K), je to treti typ hyrdornapinaka montovany do tychto 1.8 a 2.0TSI.

Prvy typ bol 06H 109 467N (pouzivany cca prve dva rocniky..), tento bol nespolahlivy-velmi slaby, dost na hovno (zvykol svojim zlyhanim u niekolkych motorov 1.8TSI sposobit preskocenie rozvodu..).

Tento prvy typ bol potom nahradeny rovnakym-konstrukcne ale o nieco "silnejsim" druhym typom 06H 109 467T (tento som mal aj ja v mojom motore..), bol montovany zhruba od polovice roka 2010.. a podla informacii-hlasov by mal vydrzat o dost viac ako N-kovy, ale boli aj pri tomto type hydronapinaka pripady preskocenia rozvodu pri cca 90-100tkm (ale viem aj o 1.8 a 2.0TSI ktore s tymto typom napinaka funguju vyse 150tkm bez problemu..).

No a na zaver bol skonstruovany zatial posledny treti typ hydronapinaka 06K 109 467K. Tento treti typ je inej konstrukcie a ma iny sposob aretacie piestika v polohe, uz na pohlad vzbudzuje toto riesenie vacsiu doveru nez predosle dva typy. Tento by mal byt konecne plne spolahlivy pri akomkolvek sposobe prevadzkovania vozidla (dufajme..)


Vymenila sa aj retaz, tesnenia, gufera atd.. vsetko co bolo treba. Retaz bola taktiez pouzita/y posledny najnovsi typ 06K 109 158F.
Do konca roka 2011 bola u tychto motorizacii pouzivana retaz typu 06H 109 158M (cize aj v mojom motore..)

P.S moj napinak, ktory som mal nevykazoval ziadne poskodenie, takisto aj retaz nebola vobec natiahnuta, pri zrovnani mala rovnaku dlzku ako nova vytiahnuta z balenia.

FOTO:

Prvy resp. druhy typ napinaka (vidiet na hovno rieseny sposob aretacie piestika.. stava sa obcas, ze sa vylamavaju zubky-prestane fungovat rohatka-zapadka a nasledne nedopnutie retaze..)

Obrázok


Porovanie predosleho/ych napinakov a najnovsieho napinaka

Obrázok


Povodna retaz

Obrázok

Obrázok


Tu uz vymene rozvody (hydronapinak, retaz a ine..)

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

P.S2 Ak tuto temu admin nezmaze ci nezamke :) , tak sa moze kludne uzivat na akykolvek pokec o rozvodoch ako aj zalezitostiach s tym suvisiach ohladne tychto motorizacii.

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000
Člen SEAT Fórum lvl. 5000
Príspevky: 11086
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: Rozvody 2.0TSI - 1.8TSI

Príspevok od užívateľa 1soda » 03 Feb 2013, 20:44

prid sa raz previezt na sportovom tdi ...ked vidim tieto vase rozvodove prusery kua,tak ma ani nenapadne uvazovat o takom :lol:
Golf 2.0 tdi 150 highline

Užívateľov profilový obrázok
kornel

Re: Rozvody 2.0TSI - 1.8TSI

Príspevok od užívateľa kornel » 03 Feb 2013, 20:58

tak ja som to spravil radsej preventivne (nemusel som to robit, motor bezal krasne od startu az po vypnutie..ziadne chrastenia, hlucny traktoroidny chod a pod.) Inak 2.0TSI su na tom najlepsie, viem len o jednom pripade preskocenia rozvodu 2.0TFSI Octavia RS 2009 rocnik (problem s vylomenymi zubkami toho pera.. a preto skocil rozvod). Inak novsie rocniky zatial drzia.

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000
Člen SEAT Fórum lvl. 5000
Príspevky: 11086
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: Rozvody 2.0TSI - 1.8TSI

Príspevok od užívateľa 1soda » 03 Feb 2013, 21:01

viem ze preventivne ....smutne ze vobec toto treba robit ....
Golf 2.0 tdi 150 highline

Erin01_47
SEAT Admin
SEAT Admin
Príspevky: 8705
Dátum registrácie: 27 Nov 2008, 21:46
Auto: Ibiza 6l ('02-'08)
Pohlavie: Žena
Okres: KE - Košice

Re: Rozvody 2.0TSI - 1.8TSI

Príspevok od užívateľa Erin01_47 » 03 Feb 2013, 21:08

preco by sme to mali mazat ? Je o dost hodnotnejsi ako niektore offtopic, spam ...

Užívateľov profilový obrázok
MatoWB
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 164
Dátum registrácie: 30 Máj 2011, 19:59
Auto: Leon 1M ('99-'05)
Pohlavie: Muž
Okres: PO - Prešov

Re: Rozvody 2.0TSI - 1.8TSI

Príspevok od užívateľa MatoWB » 03 Feb 2013, 22:07

plnohodnotný príspevok pre nas TSI-čkarov.. :cool:

Užívateľov profilový obrázok
bacil666
Člen SEAT Fórum lvl. 4
Člen SEAT Fórum lvl. 4
Príspevky: 1311
Dátum registrácie: 24 Mar 2011, 07:42
Auto: Leon 1M ('99-'05)
Pohlavie: Muž
Okres: BL - Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Re: Rozvody 2.0TSI - 1.8TSI

Príspevok od užívateľa bacil666 » 04 Feb 2013, 07:14

radost mat TSI :alkohol:
Exeo ST TDI
ex - Leon 1Prd TDI
ex - Ibiza ST TSI - Trvalo Sposobena Invalidita
ex - Cordoba HTP - Hovno To Pojde

Užívateľov profilový obrázok
kornel

Re: Rozvody 2.0TSI - 1.8TSI

Príspevok od užívateľa kornel » 04 Feb 2013, 08:24

TSI niesu zle motory.. akurat tie rozvody (ktore su bohuzial prave tym komponentom resp. tou sucastou ktora v podstate rozhoduje o zivote ci smrti motora..) su u maloobjemovych na prd a aj u zopar 1.8TSi hlavne prve rocniky, neskor uz ok (2.0TSi len veelmi ojedinele do rocnika 09-10 a aj to az pri cca 100tkm a viac..). U maloobjemovych je znacny problem distribucia oleja k hydronapinaku preto aj s novymi susiastkami to nieje ono, 1.8 a 2.0TSI s tymto problem nemaju.. a naviac vyssi objem motora-vacsia hmota znamena vacsie zotrvacnosti a to je pre rozvody resp. retaz z hladiska razov-pulzov omnoho lepsie, menej sa tak zatazuje retaz aj pri hrubom zaobchadzani s motorom.

Užívateľov profilový obrázok
MatoWB
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 164
Dátum registrácie: 30 Máj 2011, 19:59
Auto: Leon 1M ('99-'05)
Pohlavie: Muž
Okres: PO - Prešov

Re: Rozvody 2.0TSI - 1.8TSI

Príspevok od užívateľa MatoWB » 04 Feb 2013, 12:03

Tak ja mam 1.4 TSI uz mam nabehane nieco cez 30000km a zatial to vyzera v pohode. Neviem daju sa prekotrolovat niejak tie rozvody? :scratch: Teraz by som to chcel dat chipnut len neviem či to bude ten spravny krok. :)

Užívateľov profilový obrázok
kornel

Re: Rozvody 2.0TSI - 1.8TSI

Príspevok od užívateľa kornel » 04 Feb 2013, 12:33

Skontrolovat (stav retaze-pripadne natiahnutie, mechanicku funkcnost napinaka..) sa to samozrejme da, po zmontovani krytov rozvodov a veci ktore brania ich demontazi a pristupu.
Neviem co to konkretne obnasa u 1.4TSI ale pokial sa rozvody nemenia bude to aj v tomto pripade "chvilkova" zalezitost.

1tragedy
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 22 Feb 2013, 01:22
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: VT - Vranov nad Topľou

Re: Rozvody 2.0TSI - 1.8TSI

Príspevok od užívateľa 1tragedy » 25 Feb 2013, 09:39

Dal som dole rozvody na 1,8 tfsi a teraz netusi mak oich nastavit neake rady? Alebo neaka fotka alebo vykres ? dik

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000
Člen SEAT Fórum lvl. 5000
Príspevky: 11086
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: Rozvody 2.0TSI - 1.8TSI

Príspevok od užívateľa 1soda » 25 Feb 2013, 09:56

:lol:
Golf 2.0 tdi 150 highline

Erin01_47
SEAT Admin
SEAT Admin
Príspevky: 8705
Dátum registrácie: 27 Nov 2008, 21:46
Auto: Ibiza 6l ('02-'08)
Pohlavie: Žena
Okres: KE - Košice

Re: Rozvody 2.0TSI - 1.8TSI

Príspevok od užívateľa Erin01_47 » 25 Feb 2013, 10:46

1tragedy
to nemyslis vazne toto ....

jedina pomoc asi bude zohnat si dielensky postup /elsawin/, spravne pripravky, idealne na nic nesahaj, uz si toho urobil az az.
Najlepsie bude dat to nastavit niekomu kto to robi bezne.

rozvod je SRDCOM motora, nastavis to zle a motor skoncil.


sry ale nemozem inak reagovat ako takto:


Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
kornel

Re: Rozvody 2.0TSI - 1.8TSI

Príspevok od užívateľa kornel » 25 Feb 2013, 11:12

neviem ja tomuto neverim, to je nejaky fejk alebo co :D .. hadam predsa nieje nikto taky (bez urazky..) vymeteny, aby sahal do rozvodov bez znalosti, postupu a potrebnych speci pripravkov (a ze ich u TSI/TFSI motorov pre spravne zhodenie-nahodenie, aretaciu nastavenie atd. je potreba celkom dost..minimalne retazovy rozvod..)
Sam som to videl na vlastne oci, co to obnasa (polovicu casu prace na rozvodoch som bol pritomny..), uz len trebars jednoducha vec- nahodit naspat prestavovac vacky je riadna piplacka, pretoze to tak dokonalo presne licuje, ze to nieje len tak ze to tam clovek skratka na prvu supu narve a pohoda.

Edo.. za ilustracnu vlozku opat raz :cool:

P.S preboha ja som tu nedal tieto info v tomto topicu preto, aby tu ludia na sebe a svojich motoroch skusali harakiri :lol:
Naposledy upravil/-a kornel v 25 Feb 2013, 14:20, upravené celkom 1 krát.

Užívateľov profilový obrázok
Shima
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Príspevky: 825
Dátum registrácie: 09 Okt 2011, 11:53
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: KE - Košice

Re: Rozvody 2.0TSI - 1.8TSI

Príspevok od užívateľa Shima » 25 Feb 2013, 13:23

co ved v pohode ... :D
VW golf IV

Napísať odpoveď

Návrat na "Motor"