VYSTRAHA ! - olej /longlife

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Príspevky: 11251
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

VYSTRAHA ! - olej /longlife

Príspevok od užívateľa 1soda » 29 Mar 2014, 16:56

NEOPOVAZTE SA DODRZIAVAT VYMENNY INTERVAL OLEJA 30.000KM ,A ANI NIC,CO SA PODOBA NA 20.000 KM !! ( v pripade ze vam je u pi*i ze sa vam dojebava motor si robte co chcete )

Dnes vymena oleja v motora 2.0 tfsi (oznacenie tsi hore na plaste) . Auto ma 21007km ,jedna sa o Golf VI R ,2012/2,cize 2 rocne auto bez vymeny oleja. Po vypusteni oleja bol cierny ako z dizlu,smrdel po palive . Po vybrati olejoveho filtra ma prekvapila vec,ze bol skruteny ,to sa stava ak uz slabsie prepusta. No co ma prekvapilo viac,ze ked som ho chcel vybrat ,ROZPADOL sa mi v rukach ako keby to bol zhnity suchohrib (v oblasti kde cigani neexistuju) . Ak by sa bol rozpadol priamo v aute ,zanese to cely motor a ten je nepouzitelny .

Nebolo to prve auto ktore som takto riesil a silno ma prekvapuje ze je niekto natolko hlupy,ze veri long life intervalom.

Zoberte si z toho co chcete ,prislo mi ako povinnost vam to sem napisat. Foto nizsie.

Obrázok

edit, video - http://www.youtube.com/watch?v=JnXMO8MO ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil/-a 1soda v 22 Jún 2015, 22:08, upravené celkom 2 krát.
Seat ibiza cupra 1.8 tsi 270ps/394nm- IS20 ,profituning

Užívateľov profilový obrázok
kornel

Re: VYSTRAHA !

Príspevok od užívateľa kornel » 29 Mar 2014, 19:14

tvrdim to stale a vsade.. LongLife a vobec vsetko nad 15tkm intervaly vymien oleja a filtra je humusaren, lajdackost alebo setrilstvo na tom velmi zlom mieste..

V akomkolvek motore nema olej co robit viac ako 15tkm a aj to je pre mna horna hranica.. tzn. pri akomkolvek stazeni prevadzkovych podmienok, treba skracovat interval.
Viem realne ake parametre olej vykazuje po takych nabehoch v roznych podmienkach prevadzky a to by ludia teda otvarali oci..

P.S a toto celkovo plati este viac pre priamovstrek, kde sa olej znehodnocuje este o nieco rychlejsie a tieto motory su viac nachylne na zasvinie jednak nevhodnymi serv. intervalmi a jednak prilis setrnym jazdenim v nizkych ot.

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Príspevky: 11251
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: VYSTRAHA !

Príspevok od užívateľa 1soda » 29 Mar 2014, 19:22

Dost nici olej aj turbo,ktore ho prehrieva a doslova prepaluje . Na R5 GTT byvala mala nalepka ,-doporucenie vymeny oleja - 5000km ! - .....a to bolo auto s motorom s vacsimi volami ,15w40 olejom a s rezervou vykonu .
Seat ibiza cupra 1.8 tsi 270ps/394nm- IS20 ,profituning

Užívateľov profilový obrázok
tunerko
Člen SEAT Fórum lvl. 5
Člen SEAT Fórum lvl. 5
Príspevky: 4224
Dátum registrácie: 27 Okt 2008, 22:13
Auto: Cordoba ('93-'02)
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Re: VYSTRAHA !

Príspevok od užívateľa tunerko » 29 Mar 2014, 19:34

Taketo filtre vytahujem z aut ktore boli servisovane v autorizakoch!
alebo pri zanedbani vymien oleja
kedže menim oleje dosť často zakaznikom je to bohužial časta realita napr po prvej navšteve v servise po skončeni zaruky a teda koncu servisovaniu autorizovaným servisom.

Hnus velebnosti.
VW Touareg 6.0 W12 rodinné SUV
Seat Cordoba coupe cupra 6k2 1,8T 115kw trošku poladena seria stale v progrese
Seat Leon Supercopa 1M továrenský špeciál
Seat Ibiza 6K1 r.v.99 ->1,9TDi PD ASZ+bižutéria = 229PS/484Nm minulosť
Komplexné autoservisné služby, opravy motorov, podvozkov, bŕzd, čistenie turbín, atď.. servisne prehliadky, Diagnostika VAG 17.8, priprava + zabezpečenie STK+Ek+KO, plnenie a servis klimatizácii, geometria atď.....
Individuálne riešenia výkonnostných a konštrukčných úprav

Užívateľov profilový obrázok
kornel

Re: VYSTRAHA !

Príspevok od užívateľa kornel » 29 Mar 2014, 19:34

ano, tie male turba co sa tocia jak sialene, zatazuju olej tepelne dost znacne.. vyzaduje si to da sa povedat pomerne dost kratke intervaly a najlepsie pouzitie olejov s odolnym zakladom voci tepelnej zatazi a prepalovaniu.. Aj preto u mna zavodny tri-ester a po 8-9tkm von.

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Príspevky: 11251
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: VYSTRAHA !

Príspevok od užívateľa 1soda » 29 Mar 2014, 20:24

kornel,je uplne jedno ake turbo,ci velke ci male ,nejde tak o otacky turba,ako o teplotu vyfukovej casti turba ,ktora sa pohybuje od 800-1000 celzia . A aj to male turbo ma taku teplotu po jazde po dialnici.
Seat ibiza cupra 1.8 tsi 270ps/394nm- IS20 ,profituning

Užívateľov profilový obrázok
NinoR

Re: VYSTRAHA !

Príspevok od užívateľa NinoR » 29 Mar 2014, 21:48

:stars_: ty kks...

Užívateľov profilový obrázok
tomass.ra
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 13 Dec 2012, 18:57
Auto: Altea ('04-)
Pohlavie: Muž
Okres: DS - Dunajská Streda

Re: VYSTRAHA !

Príspevok od užívateľa tomass.ra » 29 Mar 2014, 21:52

Hlavne kvoli turbu sme zmenili servisny interval na firemnej octe.Beriem to tak,ze motor to relativne znesie,ale turbo je dost haklive.
SEAT ALTEA 1.9 77kw TDI BLS dpf STYLANCE 6DSG `08

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Príspevky: 11251
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: VYSTRAHA !

Príspevok od užívateľa 1soda » 29 Mar 2014, 21:57

olej je na tdi po 8000km na vyhodenie a turbo s tym moc nema ,okrem teplot,pri dizly ide o kontaminaciu splodinami z nafty .
Seat ibiza cupra 1.8 tsi 270ps/394nm- IS20 ,profituning

Užívateľov profilový obrázok
Shima
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Príspevky: 825
Dátum registrácie: 09 Okt 2011, 11:53
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: KE - Košice

Re: VYSTRAHA !

Príspevok od užívateľa Shima » 29 Mar 2014, 22:13

na baleni oleja motul 300V power je napisane ze menit po 5000mil co je 8000km ... takze kludne 30T je dobre :D
VW golf IV

Tantor-BN
Člen SEAT Fórum lvl. 4
Člen SEAT Fórum lvl. 4
Príspevky: 1401
Dátum registrácie: 15 Mar 2013, 22:29
Auto: Ibiza 6k ('93-'02)
Pohlavie: Muž
Okres: BN - Bánovce nad Bebravou

Re: VYSTRAHA !

Príspevok od užívateľa Tantor-BN » 29 Mar 2014, 22:41

je to trosku na hlavu postavene. tieto somariny o long-life olejoch je stasna somarina. ja som to cital par rokov dozadu a nehcel by som ho do auta. A uz vonkoncom nepohopim niekoho co di kupi za neviemkolko tisic eur a toto si dovoli mat v motore. novy motor a uz ho takto zasvinil...

Užívateľov profilový obrázok
bacil666
Člen SEAT Fórum lvl. 4
Člen SEAT Fórum lvl. 4
Príspevky: 1318
Dátum registrácie: 24 Mar 2011, 07:42
Auto: Leon 1M ('99-'05)
Pohlavie: Muž
Okres: BL - Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Re: VYSTRAHA !

Príspevok od užívateľa bacil666 » 30 Mar 2014, 08:59

sodak preto sa nam nezdal ten zvuk, ze bol podobny HTP a 1,2 TSI :D
Škodofka, kvôli dzecom
ex - Exeo ST TDI
ex - Leon 1Prd TDI
ex - Ibiza ST TSI - Trvalo Sposobena Invalidita
ex - Cordoba HTP - Hovno To Pojde

Užívateľov profilový obrázok
mr.rad
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Príspevky: 921
Dátum registrácie: 14 Sep 2011, 08:43
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: PP - Poprad

Re: VYSTRAHA !

Príspevok od užívateľa mr.rad » 30 Mar 2014, 09:17

ja menim kazdych 7-8 tkm a cital som niekde nejaky test,ze pri 10tkm ma este olej vsetky vlastnosti co mat ma...pri 15 uz je to na hrane...a dalej???potom to vyzera takto ako to odfotil Mirec :scratch:
SEAT LEON 1M FR, 187 PS 412 NM EX...
ŠKODA OCTAVIA COMBI 1U...seria s par doplnkami

Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Príspevky: 11251
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: VYSTRAHA !

Príspevok od užívateľa 1soda » 30 Mar 2014, 10:20

bacil666 napísal:sodak preto sa nam nezdal ten zvuk, ze bol podobny HTP a 1,2 TSI :D
ten zvuk s tym nic nemal ,je tam rovnaky typ vstrekovania ako pri 1.2 tsi,cize ten zvuk bude stale rovnaky,motor je dost novy nato,aby sa to prejavilo este na niecom inom,ale ma to istotne suvis aj s retazami . Prave zniceny olej ma za nasledok opotrebenie retaze a zle funkcie napinaku retaze.
Seat ibiza cupra 1.8 tsi 270ps/394nm- IS20 ,profituning

Užívateľov profilový obrázok
kornel

Re: VYSTRAHA !

Príspevok od užívateľa kornel » 30 Mar 2014, 10:32

mr.rad napísal: cital som niekde nejaky test,ze pri 10tkm ma este olej vsetky vlastnosti co mat ma...pri 15 uz je to na hrane...
..vsetko zalezi od toho v akych podmienkach motor pracuje a ako je vyuzivany jeho vykonovy potencial.. No kto meni olej do 10tkm, da sa povedat, ze moze byt v podstate uplne kludny.. aj pri stazenych podmienkach prevadzkovania, ma do takehoto nabehu olej este akceptovatelne parametre a vlastnosti.

1soda napísal: Prave zniceny olej ma za nasledok opotrebenie retaze a zle funkcie napinaku retaze.
..znacny vplyv tam urcite je

Napísať odpoveď

Návrat na "Motor"