5F, FR, TSi, DSG...

rv. 2013+
lacino206
Člen SEAT Fórum lvl.1
Člen SEAT Fórum lvl.1
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 06 Júl 2014, 12:31
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: LV - Levice
Bydlisko: Levice

5F, FR, TSi, DSG...

Príspevok od užívateľa lacino206 » 07 Júl 2014, 15:35

Nazdar,

Do budúcna špekulujem nad new Leon-om 5F v prevedený FR, DSG 7 + zopár príplatkovej výbavy k tomu ;) Zaujímal by ma Váš názor o tom celkovo ako auto samé a že aký motor zvoliť :rol: Mne by vyhovovala aj 1.4 TSi 103 KW niekde uvádzajú 110 KW tak neviem ako to presne majú v skutočnosti tie parametre výkonu čo sa tíka :) ale keďže tam pchajú tú nezmyselnosť s vypínaním 2 valcov tzv. ACT tak asi pristúpim skôr k motoru 1.8 TSi :) Má to už dokonca aj vylepšenú zadnú nápravu oproti 1.4 TSi v podobe viacprvku tzv. Multilink ;) A prevodovka výhradne DSG 7 ! A aby som nezabudol na full LED ! :) bez toho určite nie. Zaujíma ma Váš názor celkovo na model tento konkrétny 5F ako je na tom kvalita spracovania interiétu, materiálov, vyhotovenie...a tak a samozrejme niečo k týmto dvom motorizáciám 1.4 TSi ACT a 1.8 TSi ;) Vopred ďakujem za Vaše odpovede a zapojenie sa do témy !!!

Užívateľov profilový obrázok
mikeBoss
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 13 Dec 2009, 12:26
Auto: Ateca
Pohlavie: Muž
Okres: DE - Nemecko

Re: 5F, FR, TSi, DSG...

Príspevok od užívateľa mikeBoss » 07 Júl 2014, 17:27

Ja riešim podobnú dilemu a vychádza mi stále len 1,8tsi s DSG a doplnková výbava, alebo Cupra, alebo zostanem pri svojom 1P a zničím ho do posledného km.

Užívateľov profilový obrázok
duff
Člen SEAT Fórum lvl.1
Člen SEAT Fórum lvl.1
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 21 Sep 2010, 12:24
Auto: Leon 1P ('05-13)
Pohlavie: Muž
Okres: CZ - Česká Republika
Bydlisko: CZ okr. Uherské Hradiště
Kontaktovať užívateľa:

Re: 5F, FR, TSi, DSG...

Príspevok od užívateľa duff » 07 Júl 2014, 20:20

Já toto dilema řešil na přelomu roku a po výborné zkušenosti s Leonem 1P 2009 1.8TSI jsem skončil zase u 1.8TSI 6M. Ovšem tentokráte ve verzi ST kvůli rozrůstající se rodině. Motor jede cca stejně jako stará 1.8TSI před chipem ovšem spotřeba je min. o 0,5 litru nižší. Ted po lehkém zajetí (2500km) mám dlouhodobou spotřebu 6 litrů.

lacino206
Člen SEAT Fórum lvl.1
Člen SEAT Fórum lvl.1
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 06 Júl 2014, 12:31
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: LV - Levice
Bydlisko: Levice

Re: 5F, FR, TSi, DSG...

Príspevok od užívateľa lacino206 » 07 Júl 2014, 20:57

Čo by som mal vedieť o tomto motore III. generácie EA888 by malo byť označenie-kód a typ by mal byť CJSA :) V čom je to iné, lepšie ako predchádzajúca verzia bola ? :rol: Alebo načo si obzvlášť dať pozor pri tomto type motora ? Je to na niečo náchylné a tak :rol: Prípadne rozdiel medzi 1.4 a 1.8, ale aj tak sa skôr prikloním k tej 1.8, kvôli tomu ACT a taktiež zadnej náprave !

Užívateľov profilový obrázok
duff
Člen SEAT Fórum lvl.1
Člen SEAT Fórum lvl.1
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 21 Sep 2010, 12:24
Auto: Leon 1P ('05-13)
Pohlavie: Muž
Okres: CZ - Česká Republika
Bydlisko: CZ okr. Uherské Hradiště
Kontaktovať užívateľa:

Re: 5F, FR, TSi, DSG...

Príspevok od užívateľa duff » 07 Júl 2014, 21:14

III. generace EA888 má oproti II. gen.: zhubnul 3,5kg (např. plastová olejová vana), + 14 kw, kombinace přímého vstřikování FSI a nepřímého MPI aj. Jediné co vím tak na tomto motoru zlobilo termo managment řídící chlazení motoru.

lacino206
Člen SEAT Fórum lvl.1
Člen SEAT Fórum lvl.1
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 06 Júl 2014, 12:31
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: LV - Levice
Bydlisko: Levice

Re: 5F, FR, TSi, DSG...

Príspevok od užívateľa lacino206 » 07 Júl 2014, 21:49

Pre mňa sú novinky na tomto motore 1. vstrekovanie kombinované TSi+MPi neviem, nie je to zbytočne komplikované 8 vstrekovačov miesto 4 vstrekovačov, 2. vyvažovacie hriadele-Lancasterovo protizávažie sa to volá, 3. systém riadeného šupátkového modulu na teplotu motora-nie je to takisto zbytočne komplikované , a 4. výfukové zvody integrované do hlavy valcov s chladením vodným...Ako a kedy ktoré vstrekovače práve fungujú z tých 8, pozerám že sú tam dva obvody, nízko a vysoko tlaké... :rol: Toto sú pre mňa dosť novinky o ktorých som nepočul v iných motoroch, možno je to tím že mám atmosféru, kde to neexistuje :D Nie sú toto napríklad 4 dôvody na poruchu motora ?

Užívateľov profilový obrázok
Spartan.Ex
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Príspevky: 712
Dátum registrácie: 03 Sep 2012, 23:03
Auto: Leon 1P ('05-13)
Pohlavie: Muž
Okres: DE - Nemecko

Re: 5F, FR, TSi, DSG...

Príspevok od užívateľa Spartan.Ex » 07 Júl 2014, 23:29

Ja teda mám 1.8 TSI DSG, som s výberom spokojný, pomer dynamika/spotreba je velmi dobrý, problémy som nemal žiadne, k auto som vela písal v mojej téme, môžeš si to prezrieť ak chceš. Dnes by som možno ale išiel do 1.4 ACT, akurát tá torzná priečka by ma odradila, neviem odkial berieš, že je to blbosť, nie je to ani nejaká závratná novinka, funguje to na relatívne jendoduchom princípe a je to asi nejalpší benzínový motor čo sa týka pomeru dynamika/spotreba na svete. Rozdiel medzi torznou priečkou a multilinkom je poznať, v komforte trochu, najväčší rozdiel je v prejazde zákrutami s hrbolatým povrchom a celkovo prilnavosti na nekvalitnej ceste, tam je multilink velmi dobrý, torzná priečka nie je tak istá.

Ten motor má samozrejme špičkovú techniku a všetko čo tam je sa môže potenciálne pokaziť, ale takto keby sme rozmýšlali, stále jazdíme akurát na nejakých atmosféra s priškrteným výkonom... je na to 4 roky záruka (aspoň dúfam že ešte je) ale ja verím, že túto generáciu TSI už koncern prepracoval velmi dobre. BTW je to AUDI AG. výroba, viem že to už moc neznamená, ale je to pozitívny fakt.
duff napísal:Motor jede cca stejně jako stará 1.8TSI před chipem
S týmto nesúhlasím, podla mňa je tam dosť výrazný rozdiel (v prospech nového 1.8 samozrejme). Teda môj kus minimálne, nameraných mám 204 koní z fabriky, spolu s váhovou úsporou to ide subjektívne skôr ako starší 2.0 TSI 211hp verzia.

lacino206
Člen SEAT Fórum lvl.1
Člen SEAT Fórum lvl.1
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 06 Júl 2014, 12:31
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: LV - Levice
Bydlisko: Levice

Re: 5F, FR, TSi, DSG...

Príspevok od užívateľa lacino206 » 08 Júl 2014, 21:40

Spartan.Ex:

Prečo by si teraz volil 1.4 TSi ACT ??? :rol: Nevadilo by ty to vypínanie 2 valcov ? Ja som na motor nepovedal že je to blbosť, len som napísal že mi príde prekomplikovaný tímy konštrukčnými vecami :rol: v tých 4 bodoch čo som poznamenal...ale to len zato, lebo som sa s tím ešte nestretol, nepočul :) doteraz jazdím atmosférou, ale už potrebujem zmenu v podobe TSi ;) Čo si to už aj bol dať zmerať na brzde ??? A taký tam je rozdiel z výroby 24 ps :8: a NM je aký rozdiel ? Som sa dočítal, že tieto new motory TSi majú dosť obmedzený NM na 250 kvôli DSG 7 a jeho vyššej životnosti práve pre tento údaj...Je to pravda ? Potom ani nepripadá do úvahy zvyšovanie výkonu úpravou ECU motora :rol: Tvoju tému si určite prebehnem, dosť ma zaujímajú veci ohladom LEON-u 5F, keďže je horúcim kandidátom pre mňa :cool: Nebude ty prekážať pár otázok do budúcna ohladom tejto veci ???

Užívateľov profilový obrázok
Spartan.Ex
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Príspevky: 712
Dátum registrácie: 03 Sep 2012, 23:03
Auto: Leon 1P ('05-13)
Pohlavie: Muž
Okres: DE - Nemecko

Re: 5F, FR, TSi, DSG...

Príspevok od užívateľa Spartan.Ex » 09 Júl 2014, 14:19

Otázky mi nebudú prekážať, ACT by som bral asi kvli tomu, že je ten výkon je úplne dostačujúci, je to lahké auto a spotreba bude vynikajúca. Záležalo by od tej torznej priečky, nakolko to človeku prekáža. Áno, merali mi to na brzde, mám tam 204 hp 280Nm, DSG je obmedzená do 250Nm, zatial nemám žiadne problémy, neviem ako teraz, ale zo začiatku boli nové TSI známe tým, že mali z fabriky výrazne viac koní (Octavia RS 2.0 TSI aj o 30, 122hp verie mali všetkoy okolo 140 koní). Chip teda bez výmeny spojky nie je vhodný.
1.8 TSI je už hodne rýchle auto, kto chce chodiť rýchlo s rozumom, viac v podstate nepotrebuje.

Dnes som akurát išiel na Cupre 280, ktorú budem kupovať a to už je strela, tam si už treba premyslieť, či človek vie taký výkon využiť v premávke, lebo to je skutočne až prekvapivo rýchle auto, vedel som, že to bude hodne rýchle auto, ale že až tak, to ma prekvapilo.

JKL3
Člen SEAT Fórum lvl.1
Člen SEAT Fórum lvl.1
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 03 Mar 2014, 21:15
Auto: Leon 5F ('13-)
Pohlavie: Muž
Okres: DE - Nemecko

Re: 5F, FR, TSi, DSG...

Príspevok od užívateľa JKL3 » 09 Júl 2014, 16:15

Mne 1.8 na bežné presúvanie vyhovuje úplne. Vďaka tempomatu dokonca dokážem jazdiť aj viac-menej podľa predpisov. :rol:
Teraz by som možno pri kúpe uvažoval aj nad DSGčkom. Určite by som si automat aspoň vyskúšal.
Multilink + DCC hodnotím pozitívne.

Tá cupra 280 musí byť už riadny blesk, ale ako sa poznám tak by som nedoplatil - na PHM a na pokutách. :D

lacino206
Člen SEAT Fórum lvl.1
Člen SEAT Fórum lvl.1
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 06 Júl 2014, 12:31
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: LV - Levice
Bydlisko: Levice

Re: 5F, FR, TSi, DSG...

Príspevok od užívateľa lacino206 » 09 Júl 2014, 17:49

Mne by tiež 1.4 TSi postačovalo i keď som si povedal že keď budem kupovať tak už niečo s min. výkonom 150 ps :) ale možno by som oželel aj 140 ps i keď niekde uvádzajú 150 ps tak ako to je :rol: len mi tam viac menej nepasuje zadná náprava bez multilinku, sranda že VW G7 ho už má aj v slabšej 1.4-ke tu by sa už nezmestil :scratch: a nepasuje mi hlavne ACT prosto nech tie valce idú všetky naraz a vždy a nie raz 4 a raz 2 :evil: Takže vravíte že novodobé TSi-čka sú špičkovej kvality a majú vylepšenie narozdiel od predchádzajúcich modelov ? Len prečo má tá 1.8 TSi vstrekovanie TSi+MPi a 1.4 len TSi a takisto 1.4 rozvodový remeň a 1.8 reťaz :)

Užívateľov profilový obrázok
kornel

Re: 5F, FR, TSi, DSG...

Príspevok od užívateľa kornel » 09 Júl 2014, 18:11

Akej kvality sú tie ktoré rady motorov, ukáže až čas.. zatiaľ môžu majitelia najnovších rád týchto motorov len dúfať a veriť :)

1.8 si ponechala reťaz najpravdepodobnejšie z dôvodu minimalizácie nákladov na vývoj, pre VAG nemalo význam riešiť remeňový rozvod aj pre túto motorizáciu, kedže je dá sa povedať v tomto ohľade spoľahlivá.

lacino206
Člen SEAT Fórum lvl.1
Člen SEAT Fórum lvl.1
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 06 Júl 2014, 12:31
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: LV - Levice
Bydlisko: Levice

Re: 5F, FR, TSi, DSG...

Príspevok od užívateľa lacino206 » 09 Júl 2014, 19:42

Sound-Actor :rol: ako to vlastne funguje, ani si neviem predstaviť...A čo DCC regulácia podvozku a jazdné režimy ? Je to citeľná zmena po zapnutí niektorého z režimov ? Ja by som šiel do 18 palcových kolies, pomôže tam DCC regulácia ? No i napriek tomu že FR má tvrdší podvozok od série, ale až tak citeľne je to tvrdšie ? Ja viem že 17-ky by boli komfortnejšie, ale to auto vyzerá na 18-kách super :cool:

Užívateľov profilový obrázok
erik131
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 26 Mar 2014, 00:30
Auto: Leon 5F ('13-)
Pohlavie: Muž
Okres: GA - Galanta
Bydlisko: Sereď, SVK

Re: 5F, FR, TSi, DSG...

Príspevok od užívateľa erik131 » 09 Júl 2014, 22:59

Ja som sa snažil zistiť či niekto ma DCC, ale nezistil som :). Predajca tiež ešte také auto nepredal, no na TA3 mali test s 17 bez dcc a s 18 kolesami s DCC a povedali ze rozdiel na tých autách nieje horší v komforte v neprospech 18 diskov, ci za to môže práve DCC, asi áno :). Ja mam objednaný s 18 a DCC ale odpoveď ti dám až okolo októbra :rol: :)
Seat Leon ST FR 1.8 TSI manual, emocion red

JKL3
Člen SEAT Fórum lvl.1
Člen SEAT Fórum lvl.1
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 03 Mar 2014, 21:15
Auto: Leon 5F ('13-)
Pohlavie: Muž
Okres: DE - Nemecko

Re: 5F, FR, TSi, DSG...

Príspevok od užívateľa JKL3 » 10 Júl 2014, 15:05

lacino206 napísal:Sound-Actor :rol: ako to vlastne funguje, ani si neviem predstaviť...
Namiesto brmmm počuješ BRMMM :lol:
Myslel som si že to bude dosť otravné, ale je to pomerne nevtieravé (teda aspoň čo som skúšal pri normálnom jazdení).
Ak by si chcel lepšiu zvukovú kulisu tak si musíš kúpiť soundracer. :rol:
lacino206 napísal:A čo DCC regulácia podvozku a jazdné režimy ? Je to citeľná zmena po zapnutí niektorého z režimov ?
Áno je, hlavne ak zapneš režim "šport" na zlej ceste. :D
V zákrutách je auto ako prilepené, okrem podvozka zrejme aj zásluhou XDS ktoré ak som dobre porozumel tak sa v špotre správa trocha inak.


BTW: Dnes som si všimol že budíky sa zaujímavo podsvetľujú (pri zapnutom dennom svietení bez asistenta svetiel). Na svetle sa akoby nabijú a chvíľku svietia aj keď vojdem do tieňa, potom pohasnú a vidieť iba ručičky a stav PHM a teploty. Keď sa dostanem na svetlo tak stupnice zasa začnú akoby svietiť. Toto som spozoroval ráno keď miestami bolo svetlo a inde ešte relatívne tma (išiel som cez donovaly a tam boli prechody svetlo/tma miestami dosť výrazné).

Napísať odpoveď

Návrat na "Leon 5F"