motorizácie

Užívateľov profilový obrázok
spina
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 08 Máj 2015, 02:57
Auto: Leon 1P ('05-13)
Pohlavie: Muž
Okres: AT - Rakúsko

Re: motorizácie

Príspevok od užívateľa spina » 18 Jan 2016, 18:18

Luben napísal:Akurat pozeram na brozuru od leona a zistil som zaujimavu vec. Pisu tu ze pri leone 5D alebo SC je 1.8 TSI vlastne TSI+MPI (kod motora CJSA), kdezto pri leon ST je to "len" TSI s priamovstrekom. Je to naozaj tak ?
áno.. posledná generácia 1.8 a 2.0TSI (nasadená od 2014) má aj nepriame vstrekovanie do sania + pôvodný systém priameho vstreku.. je to práve odpoveď automobilky na problémy s karbonizáciou a zasieraním sania a sacích ventilov pri prevažnom prevádzkovaní na kratšie trasy.. RJ to kombinuje podľa aktuálneho zaťaženia, otáčok, pol. škr. klapky, teploty motora a pod.. ale vo všeobecnosti pri vyššom zaťažení, je v činnosti len priame vstrekovanie a smerom k zhoršovaniu podmienok spaľovania a nižšieho zaťaženia, pridáva stále viac a viac vstreky nepriame.

V tomto smere je táto posledná gen. 1.8 a 2.0tsi fajn, no nepáči sa mi naopak to, že sa na hlavných ťažiskových komponentoch oproti predošlej generácii uberalo na materiály (kľukový hriadeľ, vačky, ojnice, vyvažovacie hriadele, blok motora..) + dosť sa snažili znižovať trenia, predpokladám, že sa to dotklo aj piestov a krúžkov.. to môže spôsobovať problém s vyššou spotrebou oleja s vyšším nábehom km.
Naposledy upravil/-a spina v 18 Jan 2016, 20:18, upravené celkom 2 krát.

JKL3
Člen SEAT Fórum lvl.1
Člen SEAT Fórum lvl.1
Príspevky: 79
Dátum registrácie: 03 Mar 2014, 21:15
Auto: Leon 5F ('13-)
Pohlavie: Muž
Okres: DE - Nemecko

Re: motorizácie

Príspevok od užívateľa JKL3 » 18 Jan 2016, 19:39

klaco napísal:Keby nebolo registracnej dane, idem aj ja do 1.8tsi... ale s odstupom casu vobec nelutujem ani tu 1.4 ACT
JJ S tou registračnou daňou to fakt pekne dojebabrali.
Nebyť toho tak asi silne uvažujem o 2.0tsi... ale s odstupom času vôbec neľutujem ani tú 1.8tsi. ;)

Nejaký pokles oleja som zatiaľ nepostrehol (momentálne cca 60tKm).
Olej mením každých 15tKm. Väčšinou jazdím 50-200km trasy.

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Príspevky: 11206
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: motorizácie

Príspevok od užívateľa 1soda » 18 Jan 2016, 22:34

erik131 napísal:1, Je pravda že tie nové tdi ťahajú odspodu, ale stále to nebude ťahať ako tsi.
2, Ohrev je o porovnanie dlhší, ale nie každému to vadí, hlavne ak má niekto vyhrievané sedačky, ja nemám :D
3, Hlučnosť diesla je jedna z vecí ktorá mne strašne vadí, áno na diaľnici môže byť tichší keďže točí menej otáčok. Ale nemám rád ani ten zvuk zvonka ako ten motor chrapoce (toto je ale subjektívne) , ja svôj benzín prakticky nepočujem. A počuť 2.0tdi v 4500otáčkach nie je nič za čo som ja ochotný zaplatiť viac peňazí. Iné je V6 a V8 :)
4, Neviem či si jazdil dlhodobu 1.4tsi, ale ten motor ti ponúkne fajn spotrebu, veľmi dobrý výkon a slušnú dávku emócie. Omnoho lepšie ako 1,6tdi
5, Áno olej ti tdi nezožerie, tam neni o čom.
6. Dym je ďalšia vec ktorá mne pri chipnutom diesli vadí

Pre mňa má diesel zmysel v aute ako je alhambra v kombinácii s dsg, na čom som odjazdil nejakých 1500km. Pri diesli budeš častejšie radiť ako pri benzíne a preto by som chcel automat.
Tiež je pravda že diesel má o 100Nm viac ako ja, opäť to má ale zmysel ak jazdím s naloženým autom. Po chipe sa ja dostanem na cca 320Nm, diesel zase cez 400.
To či sa pokazí motor do 200tisíc, môže aj nemusí. Ak sa bavíme o nových autách mám 6ročnú (prípadne ja ešte len 4ročnú) záruku, pri jazdenke by som ale rozmýšľal či chcem turbo benzín.

Každopádne benzín vs diesel sa priamo porovnávať nedá. Tak isto ako sú pre mňa veci prečo vlastním samsung a nie inú značku, prečo mám zrkadlovku canon a nie nikon tak isto mám ja osobné dôvody prečo som bral 1.8tsi a nie 2.0tdi 134kw.
Iste ze ta nepresviedcam,tiez mam od dnes doma tsi a da sa zvyknut na zvuk motora (ziaden) a v otackach slusny sportovy zvuk ... a tie nove tdi nedymia ani po chipe :)
Kazdopadne je na danom cloveku co je ochotny a schopny si kupit a dost rozhoduje aj cena. Vdaka cene som kupil ja teraz opat benzin. A co sa tyka dizlu,ja to stale vidim z uhlu ze nie lenive TDI,ale Cupra TDI,ktora po chipe uprace aj take GTI ako mam teraz. A vela z takych dynamickych vlastnosti maju aj nove 184ky. Ale ano,suhlasim,tie nove tdi nemaju pekny zvuk v otackach. Pri cupre TDI to bolo skor pekne ako neprijemne :) .
Seat ibiza cupra 1.8 tsi

Užívateľov profilový obrázok
bacil666
Člen SEAT Fórum lvl. 4
Člen SEAT Fórum lvl. 4
Príspevky: 1312
Dátum registrácie: 24 Mar 2011, 07:42
Auto: Leon 1M ('99-'05)
Pohlavie: Muž
Okres: BL - Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Re: motorizácie

Príspevok od užívateľa bacil666 » 22 Jan 2016, 06:19

ja len na margo 2.0tdi a kurenia do kabiny, ranna jazda do prace (5:30, -10,5stup)
vyjazd z domu, po 5km (2 dediny + 2km medzi obccami) pri nevytacani motora auto kuri, tz teply nie ,,letny" vzduch :D
Škodofka, kvôli dzecom
ex - Exeo ST TDI
ex - Leon 1Prd TDI
ex - Ibiza ST TSI - Trvalo Sposobena Invalidita
ex - Cordoba HTP - Hovno To Pojde

Užívateľov profilový obrázok
spina
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 08 Máj 2015, 02:57
Auto: Leon 1P ('05-13)
Pohlavie: Muž
Okres: AT - Rakúsko

Re: motorizácie

Príspevok od užívateľa spina » 22 Jan 2016, 11:00

do väčšiny nových dízlov dávajú el. vykurovacie telesá na ohrev vzduchu, alebo je tam priamo el. príhrev chladiacej vody. .. je to dosť účinné, vie to pri 0°C tlačiť skutočne teplý vzduch do 2-3km.. inak by to TDI pochopiteľne ale kúrilo podstatne neskôr.. to jednoducho vyplýva zo zákona o termodynamickej účinnosti. TDI ma vyššiu účinnosť ako napr. TSI.. bude sa teda vždy zohrievať o dosť pomalšie, a nikdy naopak. To len tak, na margo diskusie.

Užívateľov profilový obrázok
spina
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 08 Máj 2015, 02:57
Auto: Leon 1P ('05-13)
Pohlavie: Muž
Okres: AT - Rakúsko

Re: motorizácie

Príspevok od užívateľa spina » 18 Sep 2016, 21:00

Kvalita VAG HNOJ pokračuje ďalej.. :slintam:
najnovšia 3.gen 1.8TSI.. nájazd cca 60tkm, prdnutá ventilová pružina-padnutý ventil-KO.. :super:
https://www.drive2.ru/b/3129564/" onclick="window.open(this.href);return false;

MK2307
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 02 Mar 2019, 13:47
Pohlavie: Muž
Okres: BL - Bratislava

Re: motorizácie

Príspevok od užívateľa MK2307 » 02 Mar 2019, 14:42

1soda napísal:
18 Jan 2016, 11:52
1. vyuzitelne otacky ? nezmysel...vies preco ? lebo ci tocis 4700 na tdi,alebo 6800 na tsi ,mas na 2ke 80-90kmh takisto ....a tie nove tdi tahaju odspodu rovnako ako tsi
2. ohrev je plus minus podobny ,skusal som rozne motorizacie za poslednych asi 10 rokov a ziadne auto ma neoslnilo okamzitym kurenim.A naplno cez mesto jazdim malokedy,cize ci pockam 2km na plnu teplotu motora je uplne jedno.
3. kultivovanost. ze ten motor pocujes nieje vobec na skodu pri beznej jazde ,no v otackach huci viac benzin ako tdi. Dalsia vyhoda,ze pri jemnom podmaze motora ,nepocujes drobne pracovanie vozidla ,zvuky ,vrzgania a pod :) .
4. 1.4 tsi je jazditelne aj s fajn spotrebou,ale emocie ziadne
5. tdi nezerie olej


Iste ze je len na tebe co si kupis,ale netreba si vymyslat dovody ktore su nezmyselne ;) ,pricom to tdi sa ti do 200tkm nepokazi ,co tie tsi veru vedia .

Ano,vcul som si kupil aj ja 2.0tsi ,ale je to skor preto,ze nemusim ladit dymiace kujeby 220+ a hanbit sa v BA za dym ,ale kupim si za podobne peniaze auto,kde mam 265ps po chipe bez poruch a nicenia komponentov. Plus sa mi nechcelo dat za slabsi GTD,ktory 4 roky neklesa na cene ,o 2900e viac a so 160tkm.
zdravim, pises, ze si si kupil 2.0 tsi.. ake mas s nou skusenosti (prejav, spotreba, spolahlivost) pls? ..ja som sa uz dlhsie chystal na leon st fr 1.8. tsi, no v lete (kvoli nezmyselnym eu normam) sa tieto uz do seatov prestali montovat. cize - zostava mi prave 2.0 tsi.

Vdaka za odpoved
pripravujem sa na FRko ;)

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Príspevky: 11206
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: motorizácie

Príspevok od užívateľa 1soda » 02 Mar 2019, 21:10

Tak ja som to moje tsi nakoniec predal po par tyzdnoch,prisiel kupec a islo prec ....vadila mi spotreba . Bolo to ale starsie tsi ako sa teraz ponukaju. Najnovsie maju 2.0 tsi uz s filtrom pevnych castic ,cize ja osobne by som miesto noveho na tvojom mieste radsej zvazil a kupil za tie eura nejaku zanovnu cupru bez filtra pevnych castic. Alebo lepsie riesenie na kazdodenne jazdenie + uspora ,je fr tdi 184 ,pripadne golf GTD + chip.
Seat ibiza cupra 1.8 tsi

Užívateľov profilový obrázok
lookisvk
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Príspevky: 510
Dátum registrácie: 11 Okt 2015, 15:23
Auto: Leon 1P ('05-13)
Pohlavie: Muž
Okres: TN - Trenčín

Re: motorizácie

Príspevok od užívateľa lookisvk » 03 Mar 2019, 10:10

Neviem ani tie chipnute auta aka budu v buducnosti prechadzat EK. Co pocuvam tak v Trencine uz vyhadzuju auta ako na pase .


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Príspevky: 11206
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: motorizácie

Príspevok od užívateľa 1soda » 03 Mar 2019, 12:25

Normalne to prejde ,na teste ti nedaju plny zaber,nemaju tam motorovu brzdu s presnym odporom ....proste normalne prechadzaju slusne chipnute auta ,tak ako moj leon sedy FR 184 v chipe na 217ps...myslel som ze to je euro 5,na STK chalanovi povedal,ze vyborne hodnoty ....na euro 6tku. On ze co ? to je euro 6 ? ano,to mate euro 6 .Takze vzdy je to o kondicii motora :) . Iste ze upravene auta s downpipe miesto katu ,so spotrebou oleja ci ine kusky,ktore nevideli regeneraciu DPF par mesiacov ,alebo maju uz chytene vstreky problem mat budu
Seat ibiza cupra 1.8 tsi

MK2307
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 02 Mar 2019, 13:47
Pohlavie: Muž
Okres: BL - Bratislava

Re: motorizácie

Príspevok od užívateľa MK2307 » 03 Mar 2019, 12:43

1soda napísal:
02 Mar 2019, 21:10
Tak ja som to moje tsi nakoniec predal po par tyzdnoch,prisiel kupec a islo prec ....vadila mi spotreba . Bolo to ale starsie tsi ako sa teraz ponukaju. Najnovsie maju 2.0 tsi uz s filtrom pevnych castic ,cize ja osobne by som miesto noveho na tvojom mieste radsej zvazil a kupil za tie eura nejaku zanovnu cupru bez filtra pevnych castic. Alebo lepsie riesenie na kazdodenne jazdenie + uspora ,je fr tdi 184 ,pripadne golf GTD + chip.
ahoj, ja som povodne aj zvazoval ist do nizsieho objemu, ale.. starsie 1.4 tsi mali svoje muchy (pokial viem rozvody hlavne) a novsie 1.5 tsi maju vypinanie dvoch valcov (pre mna dalsia elektronika, ktora kazi motor), cize mi zostali na vyber 1.8 a 2.0 tsi. 1.8 uz seat stiahol a teda posledna moznost je pre mna prave dvojliter. preto zistujem realne skusenosti od pouzivatelov :)

co sa spotreby tyka, nacital som si pomerne dost recenzii (nie len od novinarov, ale aj real uzivatelov) a pri "civilnej" jazde sa s tym motorom da ist 7.8 - 8 litrov, co je pre mna ok.

diesel nechcem (rocny najazd 18-20 tis, kratke trasy do 30 km atd).
pripravujem sa na FRko ;)

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Príspevky: 11206
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: motorizácie

Príspevok od užívateľa 1soda » 03 Mar 2019, 13:10

Nuz,podla toho co pises vidim ze chces kupit asi uplne nove auto ....a to uz je jedno ci dizel ci benzin....ano,dizel bude uspornejsi ,ale ma uz aj Adblue ,no benzin uz ma filter pevnych castic ,co sice nieje nic strasne,ale stahuje to dynamiku a zvysuje riziko poziaru.

Nove auto na fyzicku osobu je hlupost kupovat. Ano,patina novoty je cosi krasne,ale ubytok hodnoty za prve dva roky je neskutocne velky . Preto by som ja osobne na tvojom mieste zhanal cosi ako 2.0 tsi 2016-18. Ale v tomto rocniku kupis aj 1.8tsi ,jazdene tak do 30-45tkm.

Najazd co pises a jazda v meste do 30km su uplne bezna vec,jazdim tak 12 rokov v meste s dizlami a to tak,ze niekedy ani pol roka nejdem mimo a nemam jediny problem . Je to nezmyselne klise ,ze dizel nepatri do mesta. Prave naopak,v meste setri najviac paliva. Benzin je vhodny bud pri aute s vysokym vykonom,alebo pri jazde po okreskach -cize byvas na dedine a jazdis do prace po okreskach 20-30km . Tam sa ta spotreba ktoru pises ze si si krvopotne zistil aj da uskutocnit.
Mam ale zopar znamych co maju 2.0 tsi a mesti 11-12.2 priemer na kratsie trasy . Narazovo pri vyuzivani vykonu aj 16. Ak mas jazdit za 8l na 2.0 tsi,nepotrebujes 2.0 tsi. Lebo 1.4 tsi 150 by ti dala hodnoty o dost nizsie a vykonom postacuje (pisem v pripade slusneho,setrneho a kontrolovaneho jazdenia na spotrebu) .

K 1.5 tsi napisem,ze problem nieje vypinanie valcov,ale celohlinikovy motor s plazmou striekanym povrchom vo valcoch,ktory ked sa poskodi je motor na vyhodenie,k tomu RJtka na obeh vody,RJtka na obeh oleja ,casovanie vaciek a zmeneny cyklus spalovania ....specialna citlivost na kvalitu paliva a pod. .

A priklad spotreby paliva v meste na 1.4 tsi a tdi ,obe 150ps v podobnej karoserii - rozdiel v spotrebe v meste zhruba 3l paliva ,na okreskach zhruba 1.5l . Uspora v meste na 30tkm cca 1350e . Vacsia dynamika v nizkych otackach (tdi) a ziadne sledovanie dojazdu pri kazdom pridani. Zvuk motora ma tsi tichsi ,no v interieri je tichsie tdi. V otackach urcite.
Spotreba pri 2.0 tsi vie byt slusna ,ale okresky ci dialnica je maximalka tak 125km,inak to stupa dost svizne hore. Kde pri 2.0 tdi dostanes pri 125kmh hodnoty k 4rom litrom. Pri dlhodobej jazde je rozdiel 2.0 tdi vs 2.0 tsi 3-6l na 100km. Co vie byt rocne pri tvojom najazde aj 2500e rozdiel (pri vyuzivani vykonu a dynamiky,pri sluuuusnej jazde je ten rozdiel mensi,ale nato fakt netreba 2.0tsi) .
Najnovsie 2.0 tsi su vcelku dost utlmene dynamikou ,kvoli novemu meraniu emisii a este aj kvoli filtru pevnych castic.
Okrem toho ma moderne 2.0 tsi tiez dost vychytavok (kurvitok),ktore sa mozu prejavit cimkolvek po par 10tkach tisic km. Hlavne kvalitne palivo a nove sviecky kazdych 20-30tkm je zaklad. Vymena oleja kazdych 10-12tkm je viacmenej povinnost (co je ale zhruba pri kazdom motore maximalny udaj km,tie 30tkm nezmyselnosti su vhodne na kratenie zivotnosti motora vyrobcami).

Kurvitka 1.5 tsi evo :
1) vypínání válců
2) hliníkový blok už nemá zalité vložky válců, ale povrch válce je nanesen pomocí plasmy. U starých 2.5 TDI a 5.0 V10 TDI to bylo použité taky a loupalo se to...
3) turbo s variabilní geometrií lopatek (jediný další benzínový motor s turby s variabilní geometrií lopatek je v Porsche 911 Turbo, kde prý jedno ze dvou turb stojí 100 tisíc Kč). Tady to sice bude levnější, ale stejně... Turbo je podobné jako u nafty, proto je výkon omezený na 130k - kvůli teplotě spalin.
4) Millerův cyklus - nebude se zanášet karbonem?
5) filtr pevných částic
Seat ibiza cupra 1.8 tsi

MK2307
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 02 Mar 2019, 13:47
Pohlavie: Muž
Okres: BL - Bratislava

Re: motorizácie

Príspevok od užívateľa MK2307 » 03 Mar 2019, 13:28

ako som pisal, nemal by som problem aj mensi motor, no mam tam vyhrady voci znamym mucham, ktore tie vw motory zial maju. radsej teda vyssi objem aj za cenu o nieco vyssej spotreby. jazdit budem mesto/okreska 50:50, takze si viem predstavit celkom rozumne ustalenu spotrebu 8 litrov.

nie uplne za kazdu cenu chcem ist do noveho, ale nedavna osobna skusenost ma k tomu coraz viac privadza (mal som 1.8 tsi vyhliadnutu, 11 tis km, 2017) a po troske badania som zistil, ze auto bolo burane, opravovane neautorizovane atd atd.. no a na toto ja moc nemam chut :rol:

..a este k tomu filtru - zda sa mi, ze teraz predavany leon ho este nema, niekde som cital, ze aj do skodoviek ten novy motor s filtrom vopchaju az pre modely 2019. novy leon 2019 ma cca prist niekedy v lete - na jesen.
pripravujem sa na FRko ;)

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Príspevky: 11206
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: motorizácie

Príspevok od užívateľa 1soda » 03 Mar 2019, 13:38

Model 2019 je uz od roku 2018/7 . Co viem ,vsetky nove 2.0 tsi (190ps tusim to ma ) uz filter maju . Su to nove motory. Jediny voz co nema filter je cupra ,ktora by mala prist s filtrom az niekedy v lete.

Treba vediet kde kupovat auto....nesmie tam ist o zbavenie sa auta ci cisto o zisk,musi to byt predajca,ktoremu ide o spokojnost kupujuceho na prvom mieste.
Seaty mam vemi rad,ale kupovat si nove,jedine cupru,alebo FR s DCC,ale aj tam by som zmenil podvozok,lebo su slabe tie podvozky. Neviem aky mas rozpocet,ale za cenu seatu noveho sa da kupit aj pekny kus golfa ,alebo audinky v zanovnom stave a kvalita je inde.

Pri jazde 50/50 by si mal na dizlaku spotrebu zhruba 5.0-5.6l.

Este dodam,ze vyhoda pri 2.0 tdi ,ze sa da chipnut ...cize ak kupis nejaku 2017 s malo km 150tku,vies tam ist na 185-190ps a cca 400nm. Co posunie dynamiku uplne inym smerom a auto je aj zabavne .A spotreba sa nezvysi.
Seat ibiza cupra 1.8 tsi

MK2307
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 02 Mar 2019, 13:47
Pohlavie: Muž
Okres: BL - Bratislava

Re: motorizácie

Príspevok od užívateľa MK2307 » 03 Mar 2019, 14:41

celkom si ma s tym filtrom pevnych castic znechutil, tak som si pozrel technicku prirucku priamo z webu seat.sk.

podla toho:

2.0 tsi 190k - MPI + priamy vstrek (prave toto spominal jeden typek na skodovackom fore, ze nove 2.0 s filtrom uz maju iba priamy vstrek)
2.0 tsi 290k - priame vstrekovanie

podla toho sa to javi, ze cupra uz ma iba priame vstrekovanie (asi este bez filtra, toto netusim) a ten slabsi 2.0 je este ten starsi model a niekde som cital, ze az od noveho leona ma ist aj ten novy dvojliter do ponuky pre seat.

musim to preverit, no ak je tam este ten starsi motor, potom ma to iba ukludni.. totiz som poskuloval aj po novej kia proceed, mozno ceed a tam je uz napchaty ten filter. bol som sa previest a teda neviem - bud tam 140 koni nie je alebo je ten vykon tak potlacany euronormami a filtrom?
pripravujem sa na FRko ;)

Napísať odpoveď

Návrat na "Motor"