Záleží na motore, pri turbo motoroch s čím väčším objedmom tým väčší zmysel to má. Na druhej stran to palivo je o niečo čistejšie, tiež neobsahuje toľko bio sajrajtu, takže relatívne aj keď ti to nepridá na výkone ani 1% mal by si mať čistejšie spaľovanie. To už je na osobnej preferencí každého a hlavne asi peňaženky.
A venovali sa aj či dokáže RJ také palivo využiť, výsledok bol asi taký že RJ sa dokáže prispôsobiť palivu a zmeniť "detonáciu" na konkrétne palivo. Logicky tam nie sú veľké výkyvy. Čo znamená že ak dlhodobo tankujem 100-ku, reálne aspoň 3-4 nádrže RJ sa upraví na toto palivo. To by ale znamenalo že ak by som potom natankoval obyčajnú 95-ku RJ si už zvykla na 100-ku a zase tam budú malé nezhody. Či je toto všetko pozorovateľné a reálne netuším, osobnú skúsenosť nemám.
Ja tankujem odkedy mám auto na Shell 100-ku. Skúsil som aj Evo. Rozdiel som nepostrehol žiadny.
Niekto má problem s palivom so Shell, niekto so Slovnaftu, niekto s OMV. Tak isto je to pri nafte, niektoré motory budú asi na určité zložky citlivejšie a naopak.
Ja som si vybral shell, lebo v okolí je najviac nových shell pump, ktoré mi dávajú ako takú záruku že nádrže nebudú mať žiadne problémy a tiež využívam ich bosunový systém a majú dobrú kávu
