Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Príspevky: 11295
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa 1soda » 30 Okt 2019, 22:16

Spokojny si preto,lebo si neskusal starsi 1.8tsi alebo 2.0 tsi....tie su a bohuzial aj budu lepsie. Tento motor aktualne od 2020 rusia kvoli emisiam.
Seat leon 2.0 tdi 184 Xperience Dsg

Užívateľov profilový obrázok
Ivan Ryban
Člen SEAT Fórum lvl.1
Člen SEAT Fórum lvl.1
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 28 Nov 2013, 23:29
Auto: Altea FreeTrack ('07-)
Pohlavie: Muž
Okres: DT - Detva

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa Ivan Ryban » 31 Okt 2019, 10:35

to je zaujimave, naozaj som prekvapeny hlavne tou spotrebou. Ten vykon sa da vysvetlit tym, ze mam o 450 kg tazsie auto ako ty plus stvorkolka (to si posad piatich dospelych (jedneho do kufra) a skus co zazivam ja :D ) ale hlavne co sa tyka spotreby (ale aj vykonu) som sklamany z toho motora, ze to je (ked porovnavam s Freetrackom) o dve generacie novsi motor, podobny vykon (190kvs220k), porovnatelna vaha a neporovnatelny priebeh vykonu v prospech starsieho motora nehovoriac o spotrebe, ktora je tiez paradoxne u starsieho sportoveho motora pri rovnakom style jazdy nizsia ako u noveho ECO motora. Mozno mam nejaky vadny kus, pojdem sa spytat do seatu ci to mozem reklamovat, pretoze priemernu mi pisu v TP 7.2l/100km (Altea 8,4l/100km) a momentalne mam dlhodobu priemernu na Tarracu 10.8.... nehovorim ze chodim dediny 40 mimo obce 70.. to nie.. ale aj ked som to skusal tym stylom jazdy, pod 8 litrov som sa nedostal, a to 7,2 ma byt priemerna spotreba, nie nahodna minimalna zajazdena za extremnych podmienok.

Užívateľov profilový obrázok
Ivan Ryban
Člen SEAT Fórum lvl.1
Člen SEAT Fórum lvl.1
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 28 Nov 2013, 23:29
Auto: Altea FreeTrack ('07-)
Pohlavie: Muž
Okres: DT - Detva

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa Ivan Ryban » 31 Okt 2019, 11:13

Ano, pri 180 na dialnici toci 3000 otacok, to je super z hladiska zivotnosti motora a v teoretickej rovine si povies ze to musi mat za nasledok nizku spotrebu. Ten motor je vsak na toto sprevodovanie slaby a ma to uplne opacny vysledok. Ked kvoli sprevodovaniu toci nizke otacky nevladze a bud podradi a spotreba je tam tam alebo tlaci do nizkych otacok kopu paliva aby ich udrzal alebo pridal na to vyssom prevodovom stupni a spotreba je tiez fuc. To je ako ked Octavia TDI 1.9 90 konova mala vyssiu priemernu spotrebu ako 130 konova (udavanu od vyrobcu), cudujsasvete prave preto, lebo sice vykonnejsia verzia vyzaduje viac paliva, ale ta slabsia proste na tu vahu nevladze a tlaci toho paliva este viac.. Alebo kamarat sa isiel na Pezinsku babu nahanat na Focuse ST (2,5 turbo benzin) s Fabiou HTP, on mal hore po dvoch jazdach priemernu spotrebu 13 litrov a Fabia 16.... Tento fenomen mozno vy pri lahkych Leonoch nepocitujete, alebo ho pocitite ked bude plne nalozeny, ale ja ho mam v Tarracu aj prazdnom denne.... Cize dlhe sprevodovanie je nie vzdy vyhra, aj ked pre eco marketing to staci....

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Príspevky: 11295
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa 1soda » 31 Okt 2019, 17:56

ten vykon sa da vysvetlit jednoducho,nema to nic spolocne uz so starym 2.0 tsi....uskrtene,utlmene,odlahcene,dva cykly spalovania .....moj nazor cisty paskvil
Seat leon 2.0 tdi 184 Xperience Dsg

Tantor-BN
Člen SEAT Fórum lvl. 4
Člen SEAT Fórum lvl. 4
Príspevky: 1426
Dátum registrácie: 15 Mar 2013, 22:29
Auto: Ibiza 6k ('93-'02)
Pohlavie: Muž
Okres: BN - Bánovce nad Bebravou

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa Tantor-BN » 31 Okt 2019, 20:07

Zlata nafta, keď to nejde aspoň to nežere :-D

Užívateľov profilový obrázok
spina
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 361
Dátum registrácie: 08 Máj 2015, 02:57
Auto: Leon 1P ('05-13)
Pohlavie: Muž
Okres: AT - Rakúsko

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa spina » 31 Okt 2019, 23:13

Tak som tento týždeň tento eko skvost vyskúšal.. prejavom tupý motor bez "života"... charakterom so živým tocivym ostrým benzínovým turbomotorom nemá absoutne nič spoločné ani z kilometra a zároveň nejde to ani ako silná nafta porovnateľného vykonu.. ani ryba ani rak.. bezpohlavna ko*otina. Ale je to len krásnym odrazom toho kam sa automotive uberá.

Užívateľov profilový obrázok
erik131
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 327
Dátum registrácie: 26 Mar 2014, 00:30
Auto: Leon 5F ('13-)
Pohlavie: Muž
Okres: GA - Galanta
Bydlisko: Sereď, SVK

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa erik131 » 31 Okt 2019, 23:52

Jazdil som ten motor v služobnej Octavii s automatom, cca 4000km. Tam to išlo celkom fajn (rozumej že výkon tam aký tak bol, ale nie je to výbušné) hlavne oproti mojej 1.8TSi pred chipom je tam vyšši krutiak 320 vs 250Nm. Priemerná spotreba bola asi o liter nižšia ako moja 1.8TSi, čo malo ale za následok dlhšie sprevodovanie a hlavne 7. stupeň na DSG. Pri 130 tam bolo cca 2300otáčok ak si pamätám. Môj manuál je skoro 2900. Ale 1.8TSi po chipe je niekde úplne inde :D .

Tiež som s ním najazdil zopár stoviek km v Kodiaqu, čo je rovnaká kategória ako Tarraco. Podľa mňa je to najsvižnejší motor v tomto type auta, ide to rovnako až by som povedal, že lepšie a kultivovanejšie ako 2.0TDI 140kW. Priemerná spotreba bola tých 10,5l-11L. Tam sa to tankovalo 2x za týždeň. Nechce sa mi moc veriť, že by to bolo inak naladené ako v Seate.
Ale áno, nebola to žiadna sláva. Do takého veľkého auta je ideálne 2.0BiTDI, jazdil som ho v Kodiaqu RS, konečne to auto išlo :D.

Keď sa môžem vyjadriť ku svetlám. Ja mám tiež ručne dvihnuté LEDky na Leone a so stretávacími som spokojný. Nové LED (Octavia, Karoq, Kodiaq, Scala...) svietia síce silnejšie, ale ak sa v Leone LEDky zdvihnú je to podľa mňa v pohode.
Dokonca keď som po dlhej dobe jazdil so Superbom ktorý mal ešte BiXenon, tak stretávacie svetlá sú podľa mňa na Bixenóne slabšie ako má Leon LEDky, svietia cca rovnako ďaleko, ale mne teda omnoho viac vyhovuje belšie svetlo LEDky. Diaľkové sú na Bixenóne lepšie. A nové MATRIX ktoré dostal Superb po FL sú konečne dobré svetlá.

A áno nový 2.0TSI 140kW ,bude asi v celom koncerne končiť, v škodovke už na rok 2020 zatiaľ vypadol vo všetkých modeloch. Octavia RS ostáva, ale tam je ešte iný 2.0TSI. Únia nadiktovala také prísne pravidlá na plnenie CO2, že automobilky radšej vyhodia kopu motorov z ponuky aby nemuseli platiť pokutu. Len pre zaujímavosť, pokuta je vo výške 95,-€ za 1gram CO2 navyše. Limit na rok 2020 je 95gramov CO2 na vozidlo. Taký Kodiaq RS má hodnoty CO2 okolo 150-160. To znamená že koncern za takéto vozidlo zaplatí pokutu cca 6000,-€. Ľudia kupujte si dobré motory, lebo náš čakajú veľmi zlé časy :pruser: :D
Seat Leon ST FR 1.8 TSI manual, emocion red

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Príspevky: 11295
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa 1soda » 01 Nov 2019, 08:19

Led v starsom leone nesvietia lepsie ako bixenon v comkolvek .....bixenon ma cocku (projektor) a rozptyluje svetlo rovnomerne ....kde starsie led robia na ceste flaky a boky su slabe ...mam video porovnania bixenon vs led na ibize vs leon a najprv sa zda ze led su lepsie,ale ked sa bixenon nahreje ,svieti viditelne lepsie . A nema s tym nic farba svetla vs vyhovovanie niekomu ,totiz mokru vozovku nezaujima komu sa paci belsie svetlo :lol: ......na nej je LED I.generacie bieda.

vid video ,kde pekne vidiet ako xenony doslova pohltia tie ledkove flaky a rozziaria povrch po celej ploche
https://www.youtube.com/watch?v=bPLsV1_o1RU
Seat leon 2.0 tdi 184 Xperience Dsg

Užívateľov profilový obrázok
Ivan Ryban
Člen SEAT Fórum lvl.1
Člen SEAT Fórum lvl.1
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 28 Nov 2013, 23:29
Auto: Altea FreeTrack ('07-)
Pohlavie: Muž
Okres: DT - Detva

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa Ivan Ryban » 01 Nov 2019, 09:38

Erik to skor ako som ja naladeny, nie motor :) Ale zase na obranu tohto zazraku, urcite to ide lepsie ako nafta s tym istym vykonom, viezol som sa na Tarracu TDI 190 koni a tam by jeden asi zdochol od nudy pocas jazdy (na zaciatku kopanec od krutaku a tam to konci.. nad 130 km/h som musel otvorit okno a veslovat rukou aby som zrychloval dalej :) ), to som rad ze mam benzin. Ja uz nabuduce budem vediet, ze nie je TSI ako TSI a pred kupou si trosku pogooglim a vyberiem normalny motor, spotrovo ladeny a nie moderny zazrak :)
Ale na tu spotrebu sa pojdem opytat do SEATu co mi povedia, potom napisem.

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Príspevky: 11295
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa 1soda » 01 Nov 2019, 11:16

Tak tdi nejde zle ,len musis siahnut o kategoriu vyssie.... 240tka tdi v chipe na 300ps chodi lepsie ako poctivy 2.0tsi 280 bez OPF.
Ze si das pozor a vyberes si sportovejsi motor nabuduce je uz hlupost,ziaden novy motor uz nebude lepsi a sportovejsi ako tieto dnes ,resp. ako tie "vcerajsie" .
Nove motory uz budu celohlinik,zabudni na vymenu kruzkov,tie ti totiz preziju,umre blok motora bez vloziek valcov.
Seat leon 2.0 tdi 184 Xperience Dsg

DodoGT
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 19 Okt 2019, 21:18
Auto: Leon 5F ('13-)
Pohlavie: Muž
Okres: PO - Prešov

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa DodoGT » 02 Nov 2019, 08:44

Ivan Ryban napísal:
01 Nov 2019, 09:38
Erik to skor ako som ja naladeny, nie motor :) Ale zase na obranu tohto zazraku, urcite to ide lepsie ako nafta s tym istym vykonom, viezol som sa na Tarracu TDI 190 koni a tam by jeden asi zdochol od nudy pocas jazdy (na zaciatku kopanec od krutaku a tam to konci.. nad 130 km/h som musel otvorit okno a veslovat rukou aby som zrychloval dalej :) ), to som rad ze mam benzin. Ja uz nabuduce budem vediet, ze nie je TSI ako TSI a pred kupou si trosku pogooglim a vyberiem normalny motor, spotrovo ladeny a nie moderny zazrak :)
Ale na tu spotrebu sa pojdem opytat do SEATu co mi povedia, potom napisem.
A čo chip? Podla mna uz niekto urcite nasiel sposob ako sa tento motor da chipnut dat tam 250k a podla mna spotreba pojde dole a urcite to auto trosku ozije nie?

DodoGT
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 8
Dátum registrácie: 19 Okt 2019, 21:18
Auto: Leon 5F ('13-)
Pohlavie: Muž
Okres: PO - Prešov

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa DodoGT » 02 Nov 2019, 08:52

1soda napísal:
01 Nov 2019, 11:16
Tak tdi nejde zle ,len musis siahnut o kategoriu vyssie.... 240tka tdi v chipe na 300ps chodi lepsie ako poctivy 2.0tsi 280 bez OPF.
Ze si das pozor a vyberes si sportovejsi motor nabuduce je uz hlupost,ziaden novy motor uz nebude lepsi a sportovejsi ako tieto dnes ,resp. ako tie "vcerajsie" .
Nove motory uz budu celohlinik,zabudni na vymenu kruzkov,tie ti totiz preziju,umre blok motora bez vloziek valcov.
Ja som s tou BiTDI max spokojny aj bez chipu to ide nadherne je to spriahnute vylucne so stvorkolkou a DSG a z miesta to krasne vyleti priebeh krutiaku je podla mna na Passat top od spodu po obmadzovac to taha ako lokomotiva tie turba tam robia presne to co maju skoda ze len par modelov tento motor ma... Seat nic Skoda jedien KodiaqRS VW Passat a Tiguan Audi nic a kto vie casom ci to ten motor ustoji v emisnej norme a pojde do pupav... Kazdopadne za mna palec hore k BiTDI 240k 500Nm. A este k tomu chipu na tento motor... no neviem motor to mozno zvladne ale prevodovka a haldex spojka po chipe s 650Nm... No ani jedno ani druhe nie je postavene na tento sialeny tlak... tak ze je to taka trosku ruska ruleta par odpalov z krizovatky a.....

Užívateľov profilový obrázok
spina
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 361
Dátum registrácie: 08 Máj 2015, 02:57
Auto: Leon 1P ('05-13)
Pohlavie: Muž
Okres: AT - Rakúsko

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa spina » 02 Nov 2019, 09:33

u najnovších generácií áut, by som si chipovanie 3 krát rozmyslel.. aj z hľadiska kvality toho čo sa teraz vyrába, a hlavne z hľadiska eko a zložitosti týchto motorizácií a hlavne ich manažmentu ( totiž bijú sa tu vzájomne viaceré protichodné požiadavky ako nízke CO2, nízke NOx, nízka spotreba , vysoký merny výkon, vysoký krutak pokiaľ možno už od volnobehu, udržanie prevádzkových teplôt motora a egt v rozumných medziach atď..) a celé toto nejako zvládnuť a skĺbiť je kurevsky zložité ba až nemožné.. vždy to má svoje slabiny ktoré sa niekde prejavia viac inde menej a hrabať do toho je dnes nezmysel. Človek musí byť spokojný že mu to prežije aspoň 100tkm bez vážnejšieho problému, prípadne nech si s tým lámu hlavu v servise v rámci záruky.
P.S len taká zaujimavost.. prevádzkové teploty TSI z druhej gen. na tretiu generáciu stúpli v celom spektre priemere o 6-7stup. celzia.. relevantné namerané údaje vynesené v grafe.

Užívateľov profilový obrázok
Ivan Ryban
Člen SEAT Fórum lvl.1
Člen SEAT Fórum lvl.1
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 28 Nov 2013, 23:29
Auto: Altea FreeTrack ('07-)
Pohlavie: Muž
Okres: DT - Detva

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa Ivan Ryban » 02 Nov 2019, 10:24

DodoGT napísal:
02 Nov 2019, 08:44
Ivan Ryban napísal:
01 Nov 2019, 09:38
Erik to skor ako som ja naladeny, nie motor :) Ale zase na obranu tohto zazraku, urcite to ide lepsie ako nafta s tym istym vykonom, viezol som sa na Tarracu TDI 190 koni a tam by jeden asi zdochol od nudy pocas jazdy (na zaciatku kopanec od krutaku a tam to konci.. nad 130 km/h som musel otvorit okno a veslovat rukou aby som zrychloval dalej :) ), to som rad ze mam benzin. Ja uz nabuduce budem vediet, ze nie je TSI ako TSI a pred kupou si trosku pogooglim a vyberiem normalny motor, spotrovo ladeny a nie moderny zazrak :)
Ale na tu spotrebu sa pojdem opytat do SEATu co mi povedia, potom napisem.
A čo chip? Podla mna uz niekto urcite nasiel sposob ako sa tento motor da chipnut dat tam 250k a podla mna spotreba pojde dole a urcite to auto trosku ozije nie?
jeden z dovodov, preco som si kupil toto auto bola 6 rokov zaruka a v seate kam som chodil aj s Alteou na servis vedeli ako chodim a vyslovene ma upozornili, ze neodporucaju cip, lebo ak nieco klakne, co pri tsi zarucene klakne, tak to importer co sa tyka motora a prevodovky urcite zhodi na chip.. Manzelka si pochvlauje, ze to chodi pomaly, lebo pri mojej jazde na nasich ostatnych autach jej bolo zle :) takze mne zostali na blaznenie este dalsie dve auta :) toto je na kludne rodinne jazdy..

Užívateľov profilový obrázok
Ivan Ryban
Člen SEAT Fórum lvl.1
Člen SEAT Fórum lvl.1
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 28 Nov 2013, 23:29
Auto: Altea FreeTrack ('07-)
Pohlavie: Muž
Okres: DT - Detva

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa Ivan Ryban » 02 Nov 2019, 10:29

DodoGT napísal:
02 Nov 2019, 08:52


Ja som s tou BiTDI max spokojny aj bez chipu to ide nadherne je to spriahnute vylucne so stvorkolkou a DSG a z miesta to krasne vyleti priebeh krutiaku je podla mna na Passat top od spodu po obmadzovac to taha ako lokomotiva tie turba tam robia presne to co maju skoda ze len par modelov tento motor ma... Seat nic Skoda jedien KodiaqRS VW Passat a Tiguan Audi nic a kto vie casom ci to ten motor ustoji v emisnej norme a pojde do pupav... Kazdopadne za mna palec hore k BiTDI 240k 500Nm. A este k tomu chipu na tento motor... no neviem motor to mozno zvladne ale prevodovka a haldex spojka po chipe s 650Nm... No ani jedno ani druhe nie je postavene na tento sialeny tlak... tak ze je to taka trosku ruska ruleta par odpalov z krizovatky a.....
mne sa to s tymi naftami nejako moc nezda.. proste sprevodovanie, otacky.. to sa nemoze vyrovnat benzinu. akoze pocitovo ano, krutak zatiahne a mas pocit, ze mas najsilnejsie auto ne ceste, ale zrazu tu tvoju lokomotivu zacne benzin polahky obiehat. Uz len ked porovnam zrychlenie Superb 280 TSI vs ten Passat BiTDi 240, proste to je bez sance, Passat po chipe na 300 koni mozno vyrovna Superb v serii na rozbehu (to je domena nafty..), tak do 100 km/h, ale 100-200+ mu benzin zase uteka. a to je Superb seria.. ked da kolega chipik aj do Superbu (a nemusi sa bat o prevodovku a spojku), tak uz ho ziadna nafta nikdy nedobehne :)

Napísať odpoveď

Návrat na "Motor"