Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Príspevky: 11136
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa 1soda » 02 Nov 2019, 10:53

Ono zatial stale tie emisie meraju len tak ledabolo,nie ked je funkncy plny plniaci tlak ,takze nemaju ako zistit ze to je chipnute ...a firmy co to robia si prezistuju ci to ma vyznam,ci to ma realny zaklad a ci to neumre ,meraju aj EGT tychto vozov. Takze tam sa lahko zisti ze uz 2010 leony mali EGT na hrane a po chipe to vedelo upiect turbo,preto je viac ako zrejme,ze po chipe to nema vyznam tlacit na maximalnu rychlost ci drzat ho niekde na okruhu na plno. Je to na hranie a obcasne pridavanie si ,nie na zavodenie. A benzinove veci ako 2.0tsi od VW s OPF vedia mat rovnaky vykon aj s OPF po chipe ,dokonca vacsi ako sa mi dostalo do usi na dvoch identickych kuskoch octavie RS 2.0tsi. Takze na overenych motorizaciach by som sa nebal chipu ,ale pri to 2.0tsi 190 je ten motor uz tak zlozity,ze tam by som to asi fakt bral ako ruletu.
Seat Ibiza SC 1.8tsi cupra 192, 270/390 IS20

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Príspevky: 11136
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa 1soda » 02 Nov 2019, 11:15

Ivan Ryban napísal:
02 Nov 2019, 10:29
DodoGT napísal:
02 Nov 2019, 08:52


Ja som s tou BiTDI max spokojny aj bez chipu to ide nadherne je to spriahnute vylucne so stvorkolkou a DSG a z miesta to krasne vyleti priebeh krutiaku je podla mna na Passat top od spodu po obmadzovac to taha ako lokomotiva tie turba tam robia presne to co maju skoda ze len par modelov tento motor ma... Seat nic Skoda jedien KodiaqRS VW Passat a Tiguan Audi nic a kto vie casom ci to ten motor ustoji v emisnej norme a pojde do pupav... Kazdopadne za mna palec hore k BiTDI 240k 500Nm. A este k tomu chipu na tento motor... no neviem motor to mozno zvladne ale prevodovka a haldex spojka po chipe s 650Nm... No ani jedno ani druhe nie je postavene na tento sialeny tlak... tak ze je to taka trosku ruska ruleta par odpalov z krizovatky a.....
mne sa to s tymi naftami nejako moc nezda.. proste sprevodovanie, otacky.. to sa nemoze vyrovnat benzinu. akoze pocitovo ano, krutak zatiahne a mas pocit, ze mas najsilnejsie auto ne ceste, ale zrazu tu tvoju lokomotivu zacne benzin polahky obiehat. Uz len ked porovnam zrychlenie Superb 280 TSI vs ten Passat BiTDi 240, proste to je bez sance, Passat po chipe na 300 koni mozno vyrovna Superb v serii na rozbehu (to je domena nafty..), tak do 100 km/h, ale 100-200+ mu benzin zase uteka. a to je Superb seria.. ked da kolega chipik aj do Superbu (a nemusi sa bat o prevodovku a spojku), tak uz ho ziadna nafta nikdy nedobehne :)
Superb 2.0tsi 280 vs passat tdi 240 v chipe na 295-300ps (co len dorovnava realny vykon toho superbu) - 100-200kmh je to tdi rychlejsie o 1 sekundu.
Zdat sa ti to nemusi,je to iny priebeh,kde to nema max vykon pri 6000ot,ale vela krat je sprevodovanie podobne a rozdiel je len v inej charakteristike zatahu. Podobny efekt som zazil pri 2.0tsi APR II ,na golfe tuto nasho kolegu ,kde to ma tak silne a taky krutak ,ze sa mi ten benzin prestal pacit pre jeho dizlovu charakteristiku,realne ale to bolo a je peklo na ceste. Takze su to len subektivne dojmy a dizel rovnako vykonny ako benzin bude vo vela pripadoch rychlejsi pre jeho krutiaci moment.
A ano,ked das chip aj do toho benzinu,bude to inde ,ale to uz bude vyssi vykon,nie rovnaky. Tam sa da napisat len jedno,2014-2018 TSI motory im vysli.


Ja osobne mat moznost kupit zase 184tdi leon a upravit si ho,alebo kupit ibizu cupru a upravit si ju ,obe s podobnymi km,kde to tdi by este vyslo snad aj lacnejsie ,mam velku dilemu,lebo leon s 220ps a 470nm bohate stacil ,bol vacsi a zral 6-8. Na ceste drzal lepsie ,je ergonomicky voci vodicovi asi najlepsie z koncernu a clovek sa v nom neciti ako vo vykladnej skrinke ,ako v ibize. Aj ked ta so svojim vykonom bola v inej galaxii ,no bola hodne mensia co bolo citit v zakrutach a dorovnat stabilitu leonu by si vyzadovalo dalsiu investiciu. Kde z tohoto najlepsie vychadza taky golf GTI 7 performance,co ale zase straca caro ,lebo to auto proste clovek musi kupit aj znacne stare ,dost draho.
Ono dilema.....ani jedno z vykonnych verzii sa dnes neda kupit vyhodne ,vsetci si to posuvaju,predavaju a kazdy to skurvi a mysli si,ake ma delo,aku legendu.Po tych skusenostiach s SK bazarov je to az do placu. Aby predaval golfa gti co mu tece voda z motora,alebo este smrdi od staforda,ktory oslintal zadne sedadla ze su opierky ako natrete spinavym kremom na topanky. Pripadne typek predava megana RS s tym,ze po buracke tam vymenil JEDEN ! predny tlmic za neoriginal,neda tam poje8any napis RS a tvari sa,ze to je jeho,pri hlbsom zistovani to je jeho stryka co vlastni audodielnu a skupuje buracky.
Po tychto skusenostiach sa necudujem ludom co nato maju ze si proste idu kupit nove auto ,smutne ale je,ze ani to nieje zaruka istoty ,pretoze to proste mechanici nevedia opravovat a na vasom aute zistuju prve zavady ktore tam vznikaju a to aj ked je to znacne drahsie vozenie ako jazdenka.A strata hodnoty noveho vozidla je dnes fenomenale vysoka uz po roku .

Ale toto ako vidim sa tyka par jedincov,tieto problemy ze hladat v aute cosi viac,par jedincov ktori maju radost z jazdy .Ta sa podari najst len v par modeloch aut a vela krat prekvapi ze to moze byt aj dizel,ale aj slabsi benzin. 90% ludi netusi ze to vie byt zabavne a beru to ako nutnost ,previezt sa v plavajucom a lenivom aute.
Aj preto tie auta upravujem a davam im aj do slabsich verzii lepsie komponenty,ktore posunu jazdu z bodu A-B na zabavnejsiu ,ostrejsiu a presnejsiu. A vela krat netreba vela .
Seat Ibiza SC 1.8tsi cupra 192, 270/390 IS20

MK2307
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 02 Mar 2019, 13:47
Auto: Leon 5F ('13-)
Pohlavie: Muž
Okres: BL - Bratislava

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa MK2307 » 13 Nov 2019, 11:22

dlhsie som tu nebol a zatial sa rozbehla celkom aktivna debata :) .. som trochu prekvapeny, ze v tarracu s tym mas zlu skusenost. ja osobne by som si uz do takeho velkeho a tazkeho suv nekupoval benzin, ale to je iba moj osobny pohlad na vec.

v leone mam ten 2.0 tsi co aj ty v tarracu a zatial som velmi spokojny. ano pisal som tu o nepokojnom druhom prevode na dsg v zapchach, mozno sa spytam pri vymene oleja na update firmwaru. a co sa spotreby tyka - mam cez 8000 km, jazdim vacsinu casu 50/50 mesto a mimo mesto, dialnica malo a spotreba je 7,4. so spotrebou som teda max spokojny.

co som si este casom vsimol je, ze dsg je prilis eko naladena aj v standardnom mode. chyba mi vacsi rozdiel medzi eko a standard. casto dsg hadze vyssi stupen a mam pocit, ze podtaca motor. v sporte zase podradi o dva stupne pri rovnakej rychlosti, co straca na komforte.

ale k motoru, zatahu a aj peknemu zvuku od cca 3500 otacok nemam co povedat. nie som "sportovy" jazdec, na to by som si kupoval skor cupru, ale na svizne zvezenie aj s miernym adrenalinom mi tych bezmala 200k bohate staci.
Seat Leon ST FR 2.0 TSI

Užívateľov profilový obrázok
Ivan Ryban
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 119
Dátum registrácie: 28 Nov 2013, 23:29
Auto: Altea FreeTrack ('07-)
Pohlavie: Muž
Okres: DT - Detva

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa Ivan Ryban » 13 Nov 2019, 12:37

tam je obrovsky vahovy rozdiel medzi tarracom a leonom fr.. cez 400 kg podla autodata.. takze sa to tazko porovnava, mozno v leone sa s nim ten motor lahsie hra a vyzera zivsie (a ma mensiu spotrebu!! :D momentalne mam v Tarracu dlhodobu 10.8 :) ), v Tarracu tento motor to auto jednoducho nevladze. Scasti aj kvoli velmi nevhodnemu spravopdovaniu tej D7 a urcite aj kvoli jej nastaveniu.. ako pises, D ho vacsinou drzi v otackach, kde ten motor nevladza s autom pohnut, mne vyhovuje S, kde drzi otacki v efektivnom rozmedzi, porovnatelne v ktorom drzali starsie motory uz na D. Akurat ze kvoli pocitu sportovosti je na S ostrejsi pedal a auto potom moc skacka pri tukani do plynu, co nevyhovuje rodinke.... takze neprekvapivo, vacsinu casu chodim manual.. v Tarracu sa teda vela adrenalinu zazit neda, co sa tyka motora :)
co ma trosku mrzi je, ze SEAT takto masivne ojeklamava ludi ohladom spotreby (mam pisanu priemernu 7.2l/100km, ta si mi nepodaila ani minimalna pri extremne podpredpisovej jazde)..

viezol som sa na Tarracu v 2.0 TDI 190k, a ten bol este lenivejsi, preto som volil benzin, na ktorom som sa predtym neviezol, len som dufal, ze bude o nieco zivsi.. o nieco je, len som dufal, ze bude o viac :) teda nafta by poriesila maximalne tu spotrebu..

MK2307
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 28
Dátum registrácie: 02 Mar 2019, 13:47
Auto: Leon 5F ('13-)
Pohlavie: Muž
Okres: BL - Bratislava

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa MK2307 » 13 Nov 2019, 13:09

ja by som prave automaticky predpokladal, ze dizel take tarraco potiahne pekne a este aj v ramci rozumnej spotreby. kurnik, co to robia za stroje, ze to ma na papieri cele stado a to auto je lenive??

pamatam si casy, ked sportovym kupakom stacilo 150 - 200 koni a uz to lietalo. cele tieto trafene EU normy kazia vsetko. teraz je velka moda byt eko, ale ako som uz pisal - je to umele navysovanie spotreby, nie ekologicky pristup.

..este som trosku do buducna v obavach, kolko sa tychto 2.0 tsi motorov realne preda a ci sa servisy nebudu zaucat na tych par majiteloch :scratch:
Seat Leon ST FR 2.0 TSI

Užívateľov profilový obrázok
Ivan Ryban
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 119
Dátum registrácie: 28 Nov 2013, 23:29
Auto: Altea FreeTrack ('07-)
Pohlavie: Muž
Okres: DT - Detva

Re: Skúsenosti 2.0 Eco TSI BZ 190k (140kW)

Príspevok od užívateľa Ivan Ryban » 13 Nov 2019, 13:32

Ja som toto mal aj doteraz s Freetrackom.. Vzdy ked som prisiel do seatu som mal pocit ze som prisiel s netradicnym problemom a stretli sa s tym prvykrat v zivote, alebo ho ani nevedeli identiofikovat a !!VZDY!! ked som odchadzas zo seatu mi nieco nefungovalo, vacsinou som sa tam este v ten den vracal lebo sa mi rozsvietila nejaka kontrolka po ich servise.. ja ani iny pristup nepoznam a mal som pocit, ze to je normalne.. na to si zvyknes.. ja si ani neviem predstavit, ze by sa u nich nieco robilo na istotu a s prehladom..

ale ako si pisal som si uvedomil, ze tomu Tarracu to dost kazi ta prevodovka..

Napísať odpoveď

Návrat na "Motor"