1.5 Tsi EVO - šklbanie motorom

Užívateľov profilový obrázok
tunerko
Člen SEAT Fórum lvl. 5
Člen SEAT Fórum lvl. 5
Príspevky: 4224
Dátum registrácie: 27 Okt 2008, 22:13
Auto: Cordoba ('93-'02)
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava
Bydlisko: Bratislava

Re: 1.5 Tsi EVO - šklbanie motorom

Príspevok od užívateľa tunerko » 03 Mar 2018, 09:52

nie že zachvilu to už je, a už celkom dlhu dobu
už pred par rokmi som zažil mierny šok ked som šiel repasovať 1,6tku 77kw
rozhadzal som blok zistil kde je chyba a cupitam do porsche naobjednavať diely.
a obchodak mi vravim maťo to len polomotor cely žiadne diely, ja že prosim jakoto?
však som to normalne rozhadzal zistil čoje zle a zgeneralkujem to. Že to teda nie je to tak nadimenzovane že to musi skladať robot aby to nevibrovalo alebo sa to nerozpadlo.
to bolo prvy krat ked som si povedal hop a toto nem dobre.... odvtedy to ide už len k horšiemu u niektorých motorov.

bola prada že samotný piest mal asi 1/3 výšky bežného piestu a teda LTT sa zmestili drážky na piestne kruzky.
nove motory sa nerepasuju, ano u niektorych je to nerentabilne lebo kupiš z PL a vybavene ale niektore sa ani nedaju koli ich chudobnej konštrukcii materiálovej.
v posledných 2-3 rokoch sa už motory 2010a vyžšie fakt neopravuju moc len sporadicky. myslim tým teda zasadnu generalku bloku aj kontrolou valcov a podobne....
najčastejsie 2,0Tfsi :D
VW Touareg 6.0 W12 rodinné SUV
Seat Cordoba coupe cupra 6k2 1,8T 115kw trošku poladena seria stale v progrese
Seat Leon Supercopa 1M továrenský špeciál
Seat Ibiza 6K1 r.v.99 ->1,9TDi PD ASZ+bižutéria = 229PS/484Nm minulosť
Komplexné autoservisné služby, opravy motorov, podvozkov, bŕzd, čistenie turbín, atď.. servisne prehliadky, Diagnostika VAG 17.8, priprava + zabezpečenie STK+Ek+KO, plnenie a servis klimatizácii, geometria atď.....
Individuálne riešenia výkonnostných a konštrukčných úprav

Užívateľov profilový obrázok
Misho
Člen SEAT Fórum lvl.1
Člen SEAT Fórum lvl.1
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 26 Dec 2017, 13:19
Auto: Ibiza 6j ('08-)
Pohlavie: Muž
Okres: ZA - Žilina

Re: 1.5 Tsi EVO - šklbanie motorom

Príspevok od užívateľa Misho » 04 Mar 2018, 14:42

1soda napísal:Tu si precitajte clanok...je tam popisany motor a jeho systemy ...akoze mat hlinikovy blok a vo valci nastriekany povlak ....fuuu....to ked sa osucha ,moze sa zahodit cely motor ak to nema vlozky ako klasicky motor :-( .
Variabilne chladenie a mazanie s mapami,cize asi nejaka Rj-tka,ro je tiez predurcene na pokazenie sa ....a ak to clovek prezenie s nahananim sa a roztopi sa mu variabilna cast turba ,hm..cize chipovanie je asi vylucene ,nakolko by sa zvysila teplota vyfukovych plynov.

https://autobild.cas.sk/clanok/211134/n ... -evolucia/
Ten link čo si poslal je z roku 2016, to nie je ten motor, ktorý je teraz. ani výkon a krútak nesedí.

eśte k tomu palivu. Sú 2 zásadný rozdiely medzi 95 a 100.
na 95: motor, ventily? viac klepe a spotreba pri voľnobehu je 0,7l (Voľnobeh má otáčky 850rpm)
na 100: motor ide hladšie, neklepe, a spotreba pri voľnobehu je 0,6l (Voľnobeh má otáčky 750rpm)
Ibiza FR 1.5 TSI EVO (2017) | 110kW (150k) @250Nm |

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000
Člen SEAT Fórum lvl. 5000
Príspevky: 11047
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: 1.5 Tsi EVO - šklbanie motorom

Príspevok od užívateľa 1soda » 04 Mar 2018, 16:30

To je ten motor...zle si si to precital. A ten motor predstavuju uz 2 roky,nespravili ho v roku 2018 :)
Golf 2.0 tdi 150 highline

richione
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 02 Máj 2014, 15:50
Auto: Srdcom SEAT, ale...
Pohlavie: Muž
Okres: TT - Trnava

Re: 1.5 Tsi EVO - šklbanie motorom

Príspevok od užívateľa richione » 06 Mar 2018, 00:16

Bolo to zimou. Ako sa teraz oteplilo nad nulu tak je to uz v pohode a motor je spokojný. Klepanie rovnako utichlo. Pripisujem to tomu ze motor je este surový, tankoval som zatial len 100 oktan na shellke takze paliva sa nebojim. Na auto je zaruka 6 rokov alebo 150 tisic, pracujem rovnako pre znacku kde su zakaznici skeptický ked prichádza z novymi technológiamo (Ford) a nejako sa to overilo. Napríklad 1.0 ecoboost uz na SK pokoril hranicu 360 tisic km v jednom aute takze nic nie je nerealne a tiez oru prichode toho motoru všetci hovoriki ze ti viac ako 100 tisic nevydrží. Najlepšie ten motor overí čas, pochybujem vsak ze by VW islo po afere DieselGate do tak obrovskeho rizika ked jednym motorom plánujú nahradit 3 doterajšie (1.2 tsi, 1.4 tsi, 1.8 tsi). Už sa dava pomaly do každého koncernoveho modelu, v ibize sa toho bojím asi ale najmenej kedze je aj najmenšia a najľahšia takže pre motor menšia záťaž.
Seat Ibiza FR 1.5 EVO Pirineos Grau w 18" machined rims

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000
Člen SEAT Fórum lvl. 5000
Príspevky: 11047
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: 1.5 Tsi EVO - šklbanie motorom

Príspevok od užívateľa 1soda » 06 Mar 2018, 00:20

Tie 1.0 ecoboost umieraju rad radom do 100tkm ...cize skor vynimka co si pisal. Aj 1.5 ecoboost umieraju,aj 2.0 ecoboost 250 ....drviva vacsina modernych turbomotorov umiera na hraskarske piestiky .
Golf 2.0 tdi 150 highline

richione
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 02 Máj 2014, 15:50
Auto: Srdcom SEAT, ale...
Pohlavie: Muž
Okres: TT - Trnava

Re: 1.5 Tsi EVO - šklbanie motorom

Príspevok od užívateľa richione » 06 Mar 2018, 00:27

O tom umierani by som ale ja musel nieco vediet kedze pritom priamo pracujem. 1.0 ecoboost prve modely z roku 2012 chodia k nam na servis a v priemere maju uz cez 130 tisic, nas rekord je zatiaľ 220 tisic kedy firma prisla na vymenu rozvodov. 1.6 ecoboost bol problematický, teraz sa riesi obrovská servisna akcia ale inak zvyšok je bežná poruchovosť. Kazdopadne co sa tej 1.5ky Eva týka, bavil som sa s technickým poradcom priamo z Porsche slovensko a povedal mi ze sa nemusim báť. Technologie co pouzili pri tomto motore vychadzaju z uz pouzivanych technologii pri inych modeloch VW. Oni spravili len to ze to spojili dokopy a vytvorili dynamicky a zároveň úsporný motor ktory vsak ukaze az casom ci realne niečo vydrží.
Seat Ibiza FR 1.5 EVO Pirineos Grau w 18" machined rims

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000
Člen SEAT Fórum lvl. 5000
Príspevky: 11047
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: 1.5 Tsi EVO - šklbanie motorom

Príspevok od užívateľa 1soda » 06 Mar 2018, 00:40

Tak snad mas pravdu s tym 1.5 evo. ....lebo uz fakt nieje co kupovat . Ja mam kamosa pri forde a maju tam tie motory poumierane raz za cas ,ale neriesim to. A vsetky tie malo objemovky turba umieraju ...uz starsie pezoty 1.6t ,dokonca na brzde umrel minule novy 2.0 turbo MINI . Citam inzerat na ford focus ST,typek mal nastudovane o tych motoroch,svoj mal prekopany s upravenymi piestami a dole poznamka v zmysle,ze 2.0 ecoboost trpi na piesty a umiera :) ...asi to nebude len tak do vetra. Realne tie motory radi funguju v serii ,zly servis ci chip a umre to dost skoro.
Golf 2.0 tdi 150 highline

richione
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 02 Máj 2014, 15:50
Auto: Srdcom SEAT, ale...
Pohlavie: Muž
Okres: TT - Trnava

Re: 1.5 Tsi EVO - šklbanie motorom

Príspevok od užívateľa richione » 06 Mar 2018, 08:23

Preto nejako zatiaľ nechcem riešiť ani žiadne úpravy toho motora 1.5 EVO. Vidím to pri tých značkách, že každá jedna dimenzuje všetky súčiastky pohonu na presný výkon a presný krútiaci moment. Prevodovky sú jasný príklad, kedysi prevodovka vydržala dva-krát taký výkon a rovnako aj krútiaci moment, teraz je každá jedna dimenzovaná presne na motor ako napríklad MQ250-6F práve na tento. Nie je dobre sa v tých motoroch zrejme špárať a vo VW vedia prečo to robia.
Seat Ibiza FR 1.5 EVO Pirineos Grau w 18" machined rims

Užívateľov profilový obrázok
chrobu
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Člen SEAT Fórum lvl. 3
Príspevky: 549
Dátum registrácie: 19 Okt 2015, 16:46
Auto: Leon 1P ('05-13)
Pohlavie: Muž
Okres: BL - Bratislava

Re: 1.5 Tsi EVO - šklbanie motorom

Príspevok od užívateľa chrobu » 06 Mar 2018, 10:29

Tu si dovolim oponovat. Na mojom Leone 1.4 TSI 92KW a 200NM v serii je prevodovka MQ200 (rovnaka ako v 1.2 TSI) kde je udajne limit 200NM. Na aute mam chip uz cca 60.000km najskor cca 30.000km na 250NM potom dalsich cca 30.000km na skoro 310NM. Ziaden problem. Aj seriova spojka drzi. Napr na 1.8TSI je prevodovka MQ250 ktora ma vraj vydrzat 250NM. 1.8 TSI sa bezne robia na 450NM s turbom IS20 z GTI pripadne aj s turbom IS38 z CUPRY aj na 500NM a prevodovky drzia.
Seat Leon 5F ST, 1.4 TSI FR
MST air intake, 04E145704P TURBO, AMA Exhaust, Profituning chip, 184PS 306NM, VW GOLF mk7 GTI, Profituning chip 312PS 434NM

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000
Člen SEAT Fórum lvl. 5000
Príspevky: 11047
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: 1.5 Tsi EVO - šklbanie motorom

Príspevok od užívateľa 1soda » 06 Mar 2018, 11:29

Drzia...ale nie tak dlho ako v serii. Ale tiez budem oponovat,prevodovky su prave naopak,cim dalej silnejsie a odolnejsie. Hlavne 6 kvalty,ktore maju dva stale prevody a dve hriadele,kde sa sila rozlozi. Aspon tak mala ibiza cupra prevodovku...
Golf 2.0 tdi 150 highline

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000
Člen SEAT Fórum lvl. 5000
Príspevky: 11047
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: 1.5 Tsi EVO - šklbanie motorom

Príspevok od užívateľa 1soda » 11 Mar 2018, 09:29

richione napísal:O tom umierani by som ale ja musel nieco vediet kedze pritom priamo pracujem. 1.0 ecoboost prve modely z roku 2012 chodia k nam na servis a v priemere maju uz cez 130 tisic, nas rekord je zatiaľ 220 tisic kedy firma prisla na vymenu rozvodov. 1.6 ecoboost bol problematický, teraz sa riesi obrovská servisna akcia ale inak zvyšok je bežná poruchovosť. Kazdopadne co sa tej 1.5ky Eva týka, bavil som sa s technickým poradcom priamo z Porsche slovensko a povedal mi ze sa nemusim báť. Technologie co pouzili pri tomto motore vychadzaju z uz pouzivanych technologii pri inych modeloch VW. Oni spravili len to ze to spojili dokopy a vytvorili dynamicky a zároveň úsporný motor ktory vsak ukaze az casom ci realne niečo vydrží.
Vcera som sa bavil s mechanikom z fordu,ktory riesi motory a pri 1.0 ecoboost sa dost smial a nebolo to spokojnostou :) .Jeho vyjadrenie znelo v zmysle,ze su to slabe motory,ktore len cakaju kedy umru.
Golf 2.0 tdi 150 highline

Užívateľov profilový obrázok
Neons
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 16 Sep 2017, 22:18
Auto: Ibiza 6j ('08-)
Pohlavie: Muž
Okres: MT - Martin

Re: 1.5 Tsi EVO - šklbanie motorom

Príspevok od užívateľa Neons » 11 Mar 2018, 12:50

Ten mechanik sa smial, lebo si niečo potiahol :) , kolega bol u nás vo Forde a natrafil na odpredaj troch kusov firemných 1.0 ecoboostov, ktoré mali za sebou šťastných 180 - 200 tisíc najazdených km. Dal si skušobnú jazdu a povedal že tie motory sa tešia dalším šťastným kilometrom!!!! Tie motory určite umrú, ale čakať do 300 tisíc bude dlhé čakanie. Umreli aj silnejšie motory a oveľa skôr :)

Užívateľov profilový obrázok
lookisvk
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Člen SEAT Fórum lvl. 2
Príspevky: 443
Dátum registrácie: 11 Okt 2015, 15:23
Auto: Leon 1P ('05-13)
Pohlavie: Muž
Okres: TN - Trenčín

Re: 1.5 Tsi EVO - šklbanie motorom

Príspevok od užívateľa lookisvk » 11 Mar 2018, 13:41

Dvoch majitelov ecoobostov litrovych co sa nedozili ani 50 tisic som uz stretol. A nie su to zavodnici ale mestsky polodedkovia.

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000
Člen SEAT Fórum lvl. 5000
Príspevky: 11047
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: 1.5 Tsi EVO - šklbanie motorom

Príspevok od užívateľa 1soda » 11 Mar 2018, 15:31

Neons napísal:Ten mechanik sa smial, lebo si niečo potiahol :) , kolega bol u nás vo Forde a natrafil na odpredaj troch kusov firemných 1.0 ecoboostov, ktoré mali za sebou šťastných 180 - 200 tisíc najazdených km. Dal si skušobnú jazdu a povedal že tie motory sa tešia dalším šťastným kilometrom!!!! Tie motory určite umrú, ale čakať do 300 tisíc bude dlhé čakanie. Umreli aj silnejšie motory a oveľa skôr :)
Len dnes je to loteria...ak umre len tretina motorov,je to cisty fail...ale bohuzial,realita dneška.
Naposledy upravil/-a 1soda v 11 Mar 2018, 16:29, upravené celkom 1 krát.
Golf 2.0 tdi 150 highline

Užívateľov profilový obrázok
Neons
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 16 Sep 2017, 22:18
Auto: Ibiza 6j ('08-)
Pohlavie: Muž
Okres: MT - Martin

Re: 1.5 Tsi EVO - šklbanie motorom

Príspevok od užívateľa Neons » 11 Mar 2018, 15:47

Ešte pre obraz, čo znamená že sa nedožili? Čo sa im stalo, praskla hadička, alebo celá hlava, motor neopravitelný?

Napísať odpoveď

Návrat na "Motor"