Leon 1m 1.9tdi 81kw ASV problem s turbom

Napísať odpoveď
peterboledovic
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 11 Feb 2020, 21:10
Auto: Leon 1M ('99-'05)
Pohlavie: Muž
Okres: TT - Trnava

Leon 1m 1.9tdi 81kw ASV problem s turbom

Príspevok od užívateľa peterboledovic » 20 Feb 2020, 14:08

Caute, potreboval by som radu. Mam leona 1.9 tdi 81kw kod motora ASV, zacalo mi vypinat turbo a davat do nudzoveho rezimu, klasika turbo uz som s tym mal skusenosti tak sme ho vymontovali dali vycistit a nastavit, zatial som vycistil sacie a egr-ko, vycistene turbo nahodili a v pohode slapalo lenze preslo necelych 7 mesiacov a turbo robi znovu to iste, najazdil som cca 4000km. Este jeden dotaz motor ma chip na 103kw.

simino
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 24 Feb 2020, 22:02
Auto: SKODA
Pohlavie: Muž
Okres: BY - Bytča

Re: Leon 1m 1.9tdi 81kw ASV problem s turbom

Príspevok od užívateľa simino » 24 Feb 2020, 22:11

čau, ja mam taky isty problem ale na octavii 1 2002 81kw. Turbo ultrazvukom vycistene, po vycisteny kupeny novy podtlakovy ventil, n75 ventil novy, podtlakove hadicky vymenene.. pri 2800 otacackach strata tahu ked sa dostane na 3000 tak zase taha.. ale často mi robi ze mi hodi do nudzaku to mam uplnu stratu tahu. Po vypnuti a zapnuti klucika funguje normalne. Turbo som po vycisteni ukazoval mechanikovy a povedal ze lopatky su dobre (myslene ze nemaju velku ani malu vôlu). Uz fakt neviem co mam robit.. ak niekto vie co este skontrolovat prosim poradte mi. Dik

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Príspevky: 11375
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: Leon 1m 1.9tdi 81kw ASV problem s turbom

Príspevok od užívateľa 1soda » 24 Feb 2020, 22:25

cistenie turba s tym vela krat nic nema .....turbo treba hlavne nastavit podla pozadovanej hodnoty ktoru ma soft v RJ-tke....cize nalogovat realny tlak turba a doladit mechanicky regulaciu turba tak,aby korespondovala s tym,co je napisane v softe ,cize s pozadovanym tlakom turba
Seat Ibiza SC 1.8tsi cupra 192, 270/390 IS20

peterboledovic
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 11 Feb 2020, 21:10
Auto: Leon 1M ('99-'05)
Pohlavie: Muž
Okres: TT - Trnava

Re: Leon 1m 1.9tdi 81kw ASV problem s turbom

Príspevok od užívateľa peterboledovic » 24 Feb 2020, 22:31

Dakujem za odpoved, v mojom pripade to znamena ze problem moze byt v tom ze turbo je nastavene na original vykon 81kw a pri mojom upravenom vykone na 103kw robi turbo tento problem?

Užívateľov profilový obrázok
1soda
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Člen SEAT Fórum lvl. 5000+
Príspevky: 11375
Dátum registrácie: 19 Apr 2009, 18:26
Auto: Nemam SEAT, som votrelec...
Pohlavie: Muž
Okres: BA - Bratislava

Re: Leon 1m 1.9tdi 81kw ASV problem s turbom

Príspevok od užívateľa 1soda » 24 Feb 2020, 23:28

tlak turba je v dvoch rovinach ,ci ako to napisat .....jeden,ktory tam ma byt,to znamena,to co je napisane v softe v RJ ,dajme tomu 0.98 Bar ....a potom realny tlak turba,to znamena - kondicia turba,kondicia aktuatora turba (banky) a nastavenie tejto banky turba . Starsie vozy maju problem ,potrebuju novy aktuator (banku) ,nakolko stara je uz znicena a podtlak tam nefunguje (Prepusta) alebo je zahrdzaveny v mieste kde sa pohybuje. Ak ti realne turbo vdaka starsiemu aktuatoru a xxx ludom co sa s tym babrali tlaci realne 1.3 bar miesto 0.98 je mozne ,ze RJtka bude mat problem a tento vyssi tlak hodi vdaka prekroceniu za isty cas (10s tusim to byvalo) do nudzoveho rezimu. Tiez ak turbo realne tlaci 0.6bar miesto 0.98bar moze vypnut - nedosiahnuty pozadovany tlak .
Ale su tu aj ine mechaicke problemy ,kde na tychto starsich rotackach byvali jednoduchsie RJtky ktore vedeli mat po X burackach,tukancoch a jamach na cestach problem a kludne aj studeny spoj,ci tu cast co reguluje turbo poskodenu. Ale aj samotne turbo moze byt zle ,rozvazene vrtulky a aj ked je turbo ciste,ma prolem ,najprv nechce nabehnut a neskor zase hodi vysoky tlak ...cize je tam vela moznosti ktore mozu byt zle.
Malo by sa postupovat - prezistit podtlaky ,zmerat ich merakom ,dat novy aktuator turba ,nalogovat realny vs pozadovany tlak ...a potom doladit na tycke aktuatora realny tlak turba . Ak by to neslo,tak zrepasovat turbo.
Tiez kontrola vsetkych tlakovych hadic a intercoolera je vhodna vec,nakolko turbo moze tlacit dobre ale ked niekde unika tlak,turbo ma vyssie otacky ktore mozu sposobit pri starsom rozvazenom turbe prave jeho odchylky od pozadovaneho tlaku a nasledne nudzovy rezim
Seat Ibiza SC 1.8tsi cupra 192, 270/390 IS20

peterboledovic
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 11 Feb 2020, 21:10
Auto: Leon 1M ('99-'05)
Pohlavie: Muž
Okres: TT - Trnava

Re: Leon 1m 1.9tdi 81kw ASV problem s turbom

Príspevok od užívateľa peterboledovic » 25 Feb 2020, 06:25

Super, dakujem. Je teda vela veci ktore to mozu ovplyvnovat a nezostava nic ine len ich postupne vsetky kontrolovat, nieco sa da skontrolovat v pohode a nieco je zase zlozitejsie tak uvidim co s tym porobim lebo ak by som mal davat napr. riadiacu jednotku kontrolovat tak to nebude lacna zalezitost a nakolko auto neni najmladsie tak sa to aj nemusi oplacat. Ale pekne dakujem za super rady

simino
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 24 Feb 2020, 22:02
Auto: SKODA
Pohlavie: Muž
Okres: BY - Bytča

Re: Leon 1m 1.9tdi 81kw ASV problem s turbom

Príspevok od užívateľa simino » 25 Feb 2020, 12:02

1soda napísal:
24 Feb 2020, 22:25
cistenie turba s tym vela krat nic nema .....turbo treba hlavne nastavit podla pozadovanej hodnoty ktoru ma soft v RJ-tke....cize nalogovat realny tlak turba a doladit mechanicky regulaciu turba tak,aby korespondovala s tym,co je napisane v softe ,cize s pozadovanym tlakom turba
ano ale pokial nebolo zasahovane do RJ, tak tam su stale nastavene vyrobne hodnoty. Cize to treba iba mechanicky doladit? a to mi spravia v servise alebo to dokazem aj doma pomocou meracu tlaku? Alebo ineho pristroja a aktoreho ?

simino
Registrovaný člen SEAT Fórum
Registrovaný člen SEAT Fórum
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 24 Feb 2020, 22:02
Auto: SKODA
Pohlavie: Muž
Okres: BY - Bytča

Re: Leon 1m 1.9tdi 81kw ASV problem s turbom

Príspevok od užívateľa simino » 25 Feb 2020, 16:41

1soda napísal:
24 Feb 2020, 23:28
tlak turba je v dvoch rovinach ,ci ako to napisat .....jeden,ktory tam ma byt,to znamena,to co je napisane v softe v RJ ,dajme tomu 0.98 Bar ....a potom realny tlak turba,to znamena - kondicia turba,kondicia aktuatora turba (banky) a nastavenie tejto banky turba . Starsie vozy maju problem ,potrebuju novy aktuator (banku) ,nakolko stara je uz znicena a podtlak tam nefunguje (Prepusta) alebo je zahrdzaveny v mieste kde sa pohybuje. Ak ti realne turbo vdaka starsiemu aktuatoru a xxx ludom co sa s tym babrali tlaci realne 1.3 bar miesto 0.98 je mozne ,ze RJtka bude mat problem a tento vyssi tlak hodi vdaka prekroceniu za isty cas (10s tusim to byvalo) do nudzoveho rezimu. Tiez ak turbo realne tlaci 0.6bar miesto 0.98bar moze vypnut - nedosiahnuty pozadovany tlak .
Ale su tu aj ine mechaicke problemy ,kde na tychto starsich rotackach byvali jednoduchsie RJtky ktore vedeli mat po X burackach,tukancoch a jamach na cestach problem a kludne aj studeny spoj,ci tu cast co reguluje turbo poskodenu. Ale aj samotne turbo moze byt zle ,rozvazene vrtulky a aj ked je turbo ciste,ma prolem ,najprv nechce nabehnut a neskor zase hodi vysoky tlak ...cize je tam vela moznosti ktore mozu byt zle.
Malo by sa postupovat - prezistit podtlaky ,zmerat ich merakom ,dat novy aktuator turba ,nalogovat realny vs pozadovany tlak ...a potom doladit na tycke aktuatora realny tlak turba . Ak by to neslo,tak zrepasovat turbo.
Tiez kontrola vsetkych tlakovych hadic a intercoolera je vhodna vec,nakolko turbo moze tlacit dobre ale ked niekde unika tlak,turbo ma vyssie otacky ktore mozu sposobit pri starsom rozvazenom turbe prave jeho odchylky od pozadovaneho tlaku a nasledne nudzovy rezim
a ako to prosim ta nastavit ? ja som to priblizne nastavil tak ako bola stara banka nastavena ale mozno to treba o par otaciek pootocit. kde najdem presne ako to ma byt alebo ako to presne nastavim tak ako ma ? dakujem vopred

Napísať odpoveď

Návrat na "Motor"